وبینار «بررسی پیامک‌های جعلی و رمز ارزها» برگزار می‌شود 

وبینار آموزشی «بررسی پیامک‌های جعلی و رمزارزها» به همت فرهنگسرای رسانه و با همکاری پلیس فتا امروز _چهارشنبه بیست و هفتم بهمن‌ماه_ ساعت ۱۶  برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، فاطمه شفیعی در رابطه با وبینار آموزشی «بررسی پیامک‌های جعلی و رمزارزها»، اظهار کرد: متأسفانه این روزها کلاه‌بردارها با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضائی) پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و ازآنجاکه برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای رسانه گفت: متأسفانه همچنان شاهد آن هستیم که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک‌های جعلی اقدام به کلاه‌برداری یا ایجاد مزاحمت برای برخی از شهروندان کرده‌اند؛ از این رو فرهنگسرای رسانه با همکاری پلیس فتا با حضور مصطفی پیرمرادیان (رئیس اداره پیشگیری و تشخیص پلیس فتا) اقدام به برگزاری وبینار آموزشی شناسایی پیامک جعلی کرده است که مباحث آموزشی تشخیص این پیامک‌ها در این دوره مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌ها در حوزه فناوری، رمزارزها مورد توجه مردم قرار گرفته که خرید و فروش رمزارزها نیز گاهی خطراتی در بر دارد که بررسی این چالش‌ها مبحث دیگر این وبینار است.

مدیر فرهنگسرای رسانه معتقد است هر چه آگاهی و سواد رسانه‌ای شهروندان بالاتر برود، فرصت برای جعل و کلاه‌برداری محدودتر می‌شود.

گفتنی است؛ این وبینار آموزشی ویژه عموم شهروندان و به صورت رایگان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک https://lms-esf.sohaapp.ir/isfahanmedia وارد وبینار شوند و گواهینامه معتبر دوره را نیز دریافت کنند. جهت ثبت‌نام می‌توانید از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۳۰۹۱۶۷۲۷ اطلاعات خود را ارسال یا با شماره تلفن فرهنگسرای رسانه ۳۵۵۴۴۰۹۶ تماس بگیرید.

وبینار "بررسی  پیامک‌های جعلی و رمز ارزها" برگزار می شود 

کد خبر 555983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.