ساخت اولین پیست دوچرخه‌سواری تریال در اراک

شهردار منطقه یک اراک از ساخت نخستین پیست دوچرخه‌سواری تریال در بوستان معلم این شهر توسط عوامل اجرایی شهرداری منطقه یک و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد.

حسین زندیه‌وکیلی در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: پیست دوچرخه‌سواری احداث شده، ویژه رشته‌های تریال، جام پینگ و BNX (حرکات نمایشی و عبور از موانع) است و از چوب، ضایعات آهنی، سنگ و لاستیک‌های فرسوده خودرو در طراحی پلکانی و پرشی این محوطه استفاده شده است.

وی با بیان این‌که این پیست به صورت روباز و فنس‌کشی است، افزود: رشته تریال و نمایشی مورد علاقه بسیاری از جوانان است، همچنین این رشته جذاب و مفرح برای اولین بار در شهر اراک توسعه می‌یابد.

شهردار منطقه یک اراک با تاکید بر اینکه بی‌نیازی از جاده و نیز امکان تمرین در شب و فضای کم از مزیت‌های این رشته است، ادامه داد: در رشته تریال اصل بر تعادل است و در این رشته دوچرخه‌سوار بیشتر با انجام حرکات تعادلی و جفت کشیدن‌ها، دوچرخه را از روی یک مانع به روی مانعی دیگر می‌پراند، این موانع می‌تواند طبیعی مانند صخره‌ها و مصنوعی مانند محیط‌های شهری و پارک‌ها باشد.

وی از صدور ۷۸ پروانه تخریب و نوسازی و ۱۰۰ گواهی پایان کار در این منطقه خبر داد و گفت: احداث مسیر دوچرخه به طول ۱۰ کیلومتر، احداث پارک شطرنج در کوی صنعتی، ساخت دو فضای مکث در خیابان دانشگاه و کوی صنعتی از جمله اقدامات شهرداری منطقه یک به‌شمار می‌رود.

زندیه‌وکیلی از کسب مقام نخست در بین مناطق بر اساس شاخص اداره بازرسی شهرداری خبر داد و افزود: منطقه یک در سه ماهه پایانی سال ۹۹ در آیتم‌های انجام درخواست‌ها، سامانه ۱۳۷ دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ و تحقق چارت سازمانی رتبه نخست و در نهایت با امتیاز ۹۳.۵۲ در بین مناطق مقام نخست را کسب کرده است.

وی تهیه بسته‌های معیشتی، برپایی غرفه توزیع نهال و امورات فرهنگی کودکان، همکاری با کمیته امداد برای حمایت از مستضعفین، شرکت در جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان و کسب مقام‌های قهرمانی را از جمله اقدامات منطقه یک شهرداری برشمرد و تصریح کرد: انجام مقدمات احداث پارک اوتیسم، پیاده‌روسازی، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، تولید قطعات بتنی، احداث فضای مکث در خیابان پامچال و میدان نماز، رفع و جمع‌آوری تصرفات فضای سبز کوی صنعتی به کمک مراجع قضائی، اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و تعیین تکلیف سفره‌خانه سلطان و تخریب آن از جمله اقدامات این منطقه است.

شهردار منطقه یک اراک با بیان اینکه بودجه سال گذشته این منطقه ۸۶ میلیارد ریال بوده و بودجه سال آینده ۹۸ میلیارد ریال است، افزود: میزان اعتبار جدول‌کشی پیمانکاری ۱۰ میلیارد ریال و اعتبار پیاده‌روسازی پیمانکاری نیز ۱۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی صدور گواهی پایان کار در این منطقه شهری را به تعداد ۱۹۵ در مساحت ۱۷۴ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: تعداد پروانه صادر شده در این منطقه ۱۰۱ مورد و به مساحت ۳۲۱ هزار متر مربع است.

کد خبر 555978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.