نوسازی اتوبوس‌های ارومیه بدون کمک مالی دولت ممکن نیست

رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی این شهر بدون کمک مالی و اعتباری دولت ممکن نیست.

به گزارش ایمنا، ناصر سعیدآبادی با اشاره به افزایش چشم‌گیر قیمت اتوبوس و حتی قطعات آن، اظهار کرد: قیمت هر اتوبوس هم‌اکنون به حدود پنج میلیارد تومان رسیده است که بدون حمایت مالی امکان خرید وجود ندارد.

وی با بیان این‌که هم اکنون ۳۰ دستگاه اتوبوس ملکی و ۱۷۸ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی فعال است، افزود: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ارومیه بیش از ۱۵ سال و متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر نیز ۱۲ سال است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه ادامه داد: تعداد ۵۲ دستگاه به لحاظ نداشتن کارایی و نبود تمایل بهره‌بردار اتوبوس برای ادامه فعالیت از چرخه حمل‌ونقل خارج و تعداد ۶۲ دستگاه نیز جهت ادامه فعالیت و یا آزادسازی هنوز اقدام نکرده‌اند که سازمان برای آنها مهلتی جهت تعیین تکلیف مشخص کرده است.

وی با تاکید بر این‌که برای بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس ملکی مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بخشی از اعتبارات داخلی شهرداری تخصیص داده شده است، اظهار کرد: بازسازی سه دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال اتمام است.

سعیدآبادی خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص کمک‌های دولتی در سال آینده برای نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 555957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.