ایستگاه اتوبوس مرکزی برلین، میزبان مجسمه‌ای عجیب

مدیران برلین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آلمان از احداث مجسمه‌ای به شکل یک طناب گره‌ خورده خبر داده‌اند که عملکرد منطقه را به عنوان مکانی با تردد وسایل نقلیه مختلف به تصویر خواهد کشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندی پیش، مدیران برلین رقابتی بین معماران شهر برای طراحی دوباره میدان واقع در ایستگاه مرکزی ناوگان اتوبوس‌رانی پایتخت آلمان برگزار کردند که باید بیشترین هماهنگی را با محیط اطراف داشته باشد. در این راستا، گروهی از خلاقان، ایده‌ای را ارائه دادند که در آن، طنابی گره خورده با ارتفاع زیاد در میدان قرار خواهد گرفت. این طرح پیشنهادی که به بهترین شکل ممکن، کاربری منطقه را به عنوان مرکزی با مسیرهای بلند برای عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی می‌کشید، برنده رقابت فوق شد.

جالب است بدانید، که مجسمه جدید، تصویری از برج رادیوی معروف برلین را در ذهن بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد ضمن این‌که، بلندی آن نیز بر اهمیت مرکز شهر نسبت به سایر مناطق تاکید خواهد کرد. علاوه بر این، مجسمه جدید، لزوم توسعه ظرفیت حمل‌ونقل عمومی، ضمن حفظ و ترویج ویژگی کنونی منطقه را به خوبی نشان می‌دهد.

ایستگاه اتوبوس مرکزی برلین، میزبان مجسمه‌ای عجیب

مدیران برلین ادعا کرده‌اند که علاوه بر بازسازی میدان ایستگاه مرکزی ناوگان اتوبوس‌رانی، تا پایان سال ۲۰۲۲ به ایجاد یک سالن انتظار برای مسافران نیز خواهند پرداخت و این در حالی است که احداث مراکز تجاری برای رونق اقتصادی منطقه در اوایل سال ۲۰۲۳، مرحله بعدی طراحی ایستگاه اتوبوس مرکزی را از آن خود خواهد کرد.

هزینه مورد نیاز برای ساخت مجسمه گره‌مانند در ایستگاه مرکزی ناوگان اتوبوس‌رانی بیش از ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده شده است.

ایستگاه اتوبوس مرکزی برلین، میزبان مجسمه‌ای عجیب

کد خبر 555956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.