کرونای امیکرون سریع‌تر از انواع قبلی از بدن خارج می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون در فاصله زمانی کمی، افراد را آلوده می‌کند و بسیار سریع‌تر از سویه‌های دیگر نیز از بدن خارج می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی دولتی روسیه، الکساندر سمیونوف، اظهار کرد: «افراد پس از مواجه شدن با سویه امیکرون طی چند ساعت به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شود، در حالی که این مدت زمان در سویه‌های قبلی تقریباً سه تا چهار روز بوده است. نگران‌کننده‌ترین موضوع در مورد سویه امیکرون سرعت انتقال آن از بیماران به افراد سالم است، این سویه قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتقال پیدا کند.»

وی افزود: «سویه امیکرون ویروس کرونا تقریباً یک هفته یا بسیار سریع‌تر از دیگر انواع ویروس کرونا از بدن خارج می‌شود. » سازمان جهانی بهداشت (WHO) شانزدهم نوامبر سویه B.1.1.529 را در آفریقای جنوبی شناسایی کرد، آن را با حرف یونانی امیکرون معرفی کرد، سپس آن را جز سویه‌های نگران کننده در نظر گرفت.

سویه امیکرون ویروس کرونا دارای جهش‌های زیادی است که تعدادی از آن‌ها نگران‌کننده است. علائم ابتلاء به کرونای امیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع اشاره کرد. کودکانی که به امیکرون آلوده می‌شوند نیز درگیر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک می‌شوند.

کد خبر 555938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.