ضرورت ساماندهی وانت‌بارهای عرضه میوه توسط مدیریت شهری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به وجود دیدگاه‌های مختلف درخصوص وانت‌های عرضه میوه و تره‌بار، گفت: دیدگاه مدیریت شهری، ساماندهی وانت‌های عرضه میوه و تره‌بار است.

مسعود زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درخصوص وانت‌بارها دیدگاه متفاوت است؛ بخشی از مردم می‌گویند چون آن‌ها میوه را ارزان‌تر از مغازه‌ها به دستمان می‌رسانند، وجودشان خوب است و بخشی هم از راه‌بندان‌های گاه و بی‌گاه آن‌ها دل‌نگران هستند.

وی با بیان اینکه ارزان بودن قیمت محصولات عرضه شده توسط صاحبان وانت‌بارها باعث ایجاد جذابیت برای برخی مردم و تجمع در اطراف محل‌های توقف این خودروها در نقاط مختلف شیراز شده است، گفت: نکته مهم بحث توجه به نقاطی است که این وانت‌ها در آنجا توقف کرده و سد معبر می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه ساماندهی این وانت‌ها در دستور کار ما و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز قرار گرفته است، اضافه کرد: مورد دیگر اعتراض به حق صنف میوه‌فروش است که می‌گویند چرا این همه باید عوارض، مالیات و هزینه شهر را بدهیم تا بتوانیم یک مغازه کوچک را راه‌اندازی کنیم، اما آن‌ها تنها با یک وانت‌بار می‌توانند هر جا که خواستند به راحتی بایستند و کار کنند.

وی گفت: در این ارتباط یک بار این موضوع را در کمیسیون خدمات شهری مطرح کردیم که در آن زمان سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز موظف شد اطلاعات جامع میدانی از تعداد این وانت‌بارها و محل استقرارشان را به تفکیک هر منطقه تهیه کند و در کنار آن، محل‌ها و زمین‌هایی را که می‌شود این وانت‌بارها را در آنجا ساماندهی کرد، هم شناسایی کند.

زارعی خاطرنشان کرد: در ادامه مقرر شد پس از شناسایی، فراخوانی برای آن‌ها منتشر شده و با صاحبان وانت‌بارها گفت‌وگو و نظرشان گرفته شود و اعلام شود که بنای ما ساماندهی است، نه جمع‌آوری و بعد با نظر خودشان در محل‌های مشخص شده ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه به هر حال این افراد هم قشری از جامعه هستند، گفت: شهرداری موظف است برای ساماندهی آن‌ها اقدام کند.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: به محض پایان جمع‌بندی بودجه سال آینده شهر، ساماندهی و تعیین تکلیف وانت‌بارها با محوریت مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد، شهرداری را مکلف می‌کنیم با استفاده از تجربیات سایر مراکز استان‌ها مثل مشهد نسبت به ساماندهی اقدام کند.

کد خبر 555925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.