نظر متخصصان سوئدی درباره دوز چهارم واکسن کرونا

مقامات بهداشتی سوئد اخیرا به افراد بالای ۸۰ سال و کسانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند توصیه کرده‌اند که دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت دوزهای تقویت کننده پس از گذشت تقریباً چهار ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، در این صورت افراد در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن‌ها قرار می‌گیرند و به دریافت دوز تقویت‌کننده دیگری نیاز پیدا می‌کنند.

مقامات بهداشتی پیش از ظهور سویه امیکرون در مورد تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا به گروه‌های سنی مختلف بحث می‌کردند، اما با پدیدار شدن سویه جدید امیکرون دریافت دوز تقویت کننده ضرورت بیشتری پیدا کرد، زیرا این سویه بیشتر از انواع قبلی تأثیر واکسن‌ها را خنثی می‌کند.

مقامات بهداشتی کشور سوئد اخیراً اعلام کردند که تزریق دوز چهارم واکسن کووید -۱۹ به افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند یا پرستار خانگی دارند، توصیه می‌شود. دوز چهارم واکسن کرونا بهتر است پس از گذشت چهار ماه از دریافت دوز سوم تزریق شود. متخصصان سوئدی معتقدند که تزریق دوز چهارم مصونیت بیشتری در برابر نوع شدید بیماری در این گروه سنی ایجاد می‌کند. آمار و اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تا کنون ۷۳ درصد جمعیت کشور سوئد به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

کد خبر 555917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.