۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
رشد ۱.۸۲ درصدی بیت‌کوین

پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین روند صعودی را ۵۰ هزار دلار ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

* بیت‌کوین (BTC): ۴۴ هزار و ۱۵۸ دلار

تغییرات: رشد ۱.۸۲ درصد

* اتریوم (ETH): سه هزار و ۱۴۱ دلار

تغییرات: رشد ۳.۶۷ درصد

* بایننس‌کوین (BNB): ۴۳۱ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: رشد ۱.۸۵ درصد

* ریپل (XRP): ۰.۸۳۹ دلار.

تغییرات: رشد ۲.۰۸ درصد

* کاردانو (ADA): یک دلار و یک سنت

تغییرات: رشد ۲.۷۷ درصد

* سولنا (SOL): ۱۰۳ دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: رشد ۲.۳۳ درصد

* ترا (Tera): ۵۶ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: رشد ۲.۸۵ درصد

* اوالانچ (Avalanche): ۹۴ دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: رشد ۱۲.۸۳ درصد

* دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۵ دلار

تغییرات: رشد ۱.۰۸ درصد

* پولکادات (DOT): ۱۹ دلار و ۸۵ سنت

تغییرات: رشد ۱۹.۸۵ درصد

تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی انجام موج ۵ تا محدوده ۵۰ هزار دلار

رشد ۱.۸۲ درصدی بیت کوین

(سیگنالی درخصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

رشد ۱.۸۲ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۰۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۲۴ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۰۴ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۰ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۲۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۸۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۵ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۵ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمزارزها: یک هزار و ۹۳۹ میلیارد دلار

رشد ۱.۸۲ درصدی بیت کوین

کاهش شاخص ترس نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۱.۸۲ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۱.۸۲ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

یکی از نمایندگان آمریکایی لایحه‌ای را برای محدود کردن کنترل دولت بر ارزهای دیجیتال ارائه کرد

وارن دیویدسن (Warren Davidson)، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده، لایحه‌ای را تحت‌عنوان «ارزهای دیجیتال خود را نگه دارید» در مجلس نمایندگان ارائه کرده است تا از کیف پول‌های غیرامانی افراد در برابر کنترل آژانس‌های دولتی محافظت کند. دیویدسون و تیمش از سال ۲۰۱۶ روی این لایحه کار کرده‌اند. لایحه او اجازه نمی‌دهد که سازمان‌های فدرال جلوی افرادی را بگیرند که می‌خواهند با هدف استفاده شخصی از ارزهای دیجیتال برای خرید کالا یا خدمات استفاده کنند. هدف دیویدسون از ارائه این لایحه محافظت از حریم شخصی افراد است.

کمیسیون بورس آمریکا نسبت به حساب‌های بهره‌دار هشدار داد

کمیسیون بورس آمریکا (SEC)، به سرمایه‌گذاران در مورد «خطرات حساب‌هایی که به سپرده‌های ارزهای دیجیتال سود پرداخت می‌کنند» هشدار داد. این هشدار با اولین اقدام اجرایی کمیسیون بورس آمریکا علیه پلتفرم‌های وام‌دهی هم‌زمان شده است. روز گذشته، کمیسیون بورس آمریکا در اولین اقدام اجرایی، بلاک‌فای (Blockfi)، پلتفرم وام‌دهی معروف، را به‌دلیل ثبت نکردن محصول وام‌دهی ارز دیجیتال خود ۱۰۰ میلیون دلار جریمه کرده است.

کمیسیون بورس آمریکا توضیح داده است: «حساب‌های دارای بهره برای ارزهای دیجیتال، به‌اندازه سپرده‌های بانکی یا سپرده اتحادیه‌های اعتباری ایمن نیستند». این آژانس عنوان کرده است که سپرده‌های بانکی و اتحادیه‌های اعتباری به‌وسیله شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و اداره ملی اتحادیه اعتباری (NCUA) بیمه می‌شوند تا خطری برای سپرده سرمایه‌گذاران ایجاد نشود.

جی‌پی مورگان سالن مجازی خود را در دسنترالند افتتاح کرد

جی‌پی مورگان (JPMorgan)، بزرگترین بانک ایالات متحده، یک سالن مجازی در دنیای محبوب مبتنی بر بلاک چین دسنترالند (Decentraland) افتتاح کرده است. این سالن، در مرکز خرید «Metajuku» قرار داد و بازدیدکنندگان هنگام ورود با یک ببر و پرتره دیجیتالی جیمی دیمون (Jamie Dimo)، مدیر عامل این بانک، مواجه می‌شوند. در طبقه دوم هم سخنرانی یکی از مدیران این بانک در مورد اقتصاد ارزهای دیجیتال پخش می‌شود. پیش از این، جی‌پی مورگان از دنیای متاورس به‌عنوان «فرصتی یک تریلیون دلاری» یاد کرده بود.

بایننس زیر ذره‌بین کمیسیون بورس آمریکا قرار گرفت

بر اساس آخرین خبرها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، تحقیقاتی را در مورد زیرمجموعه صرافی بایننس در آمریکا شروع کرده است. ظاهراً چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس، با دو بازارساز که در این صرافی خریدوفروش می‌کرده‌اند در ارتباط بوده و همین امر باعث بازرسی کمیسیون بورس آمریکا شده است. این نهاد نظارتی فدرال، اطلاعاتی درباره این دو شرکت بازارساز، از زیرمجموعه بایننس در آمریکا خواسته است تا به بررسی نحوه ارتباط احتمالی با ژائو بپردازد. سیگما چین (Sigma Chain AG) و مریت پیک (Merit Peak)، دو شرکت تجاری ذکرشده هستند که به‌عنوان بازارساز عمل می‌کرده و باعث نوسان قیمت شده‌اند.

استخراج بیت‌کوین در برخی از مناطق روسیه قانونی می‌شود

همزمان با تلاش دولت روسیه برای تدوین یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال، وزارت توسعه اقتصادی این کشور به ایده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد کرده است تا عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در مناطق دارای انرژی الکتریکی مازاد مجاز شود. این وزارتخانه در طرح خود پیشنهاد داده است تا در مناطق خاصی از روسیه هزینه دریافتی از مزارع استخراج و مراکز داده و همچنین هزینه انرژی این مراکز کاهش یابد.

بانک مشهور سنگاپوری قصد دارد ارزهای دیجیتال را در دسترس همه مردم قرار دهد

پیوش گوپتا، مدیرعامل بانک مشهور دی‌بی‌اس (DBS) که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ها در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود، اعلام کرده است که این بانک قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ خدمات خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال را به مشتریان خرد نیز ارائه دهد. گفتنی است دی‌بی‌اس در سال ۲۰۲۰ یک صرافی ارز دیجیتال برای مشتریان نهادی خود راه‌اندازی کرده بود.

هکرهای روسی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به جیب زده‌اند

گزارش جدیدی که توسط شرکت تجزیه و تحلیل چینالیسیس در روز دوشنبه منتشر شده نشان می‌دهد که تقریباً ۷۴ درصد از درآمد حاصل از حملات باج‌افزاری در حوزه ارزهای دیجیتال به آدرس کیف پول‌هایی منتقل شده که احتمالاً وابسته به روسیه بوده‌اند. این گزارش حملات باج‌افزاری در سال ۲۰۲۱ را بررسی کرده و مدعی است در این سال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از این طریق در اختیار گروه‌های هکری روسی قرار گرفته است.

اهدای توکن غیرمثلی برای پیش خرید تلفن هوشمند و تبلت جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ با همکاری پروژه ارز دیجیتال تتا لبز (Theta Labs)، به افرادی که تلفن هوشمند جدید گلکسی S۲۲ یا تبلت S۸ این شرکت را پیش خرید می‌کنند، توکن‌های غیر مثلی (NFT) اهدا می‌کند. به گفته میچ لیو، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران تتا لبز، این توکن‌های غیرمثلی دارای مزایا و امتیازات عضویت مداوم هستند، اما در مورد اینکه مزایا و امتیازات چه خواهند بود، جزئیات بیشتری به دی‌کریپت ارائه نکرده است.

پیش‌خرید این دو محصول سامسونگ از روز نهم فوریه آغاز شده و دستگاه‌های جدید سامسونگ در روز ۲۵ فوریه به بازار عرضه می‌شوند. تاکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ امکان دریافت NFT را برای مشتریان کره‌ای خود فراهم کرده است. کاربرانی که این محصولات را پیش خرید کرده‌اند، می‌توانند با ثبت‌نام در تتا دراپ و استفاده از کد منحصربه‌فردشان، توکن‌های غیرمثلی خود را دریافت کنند.

دارا خسروشاهی: اوبر در آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر (Uber) فاش کرده است که این اپلیکیشن در مقطعی در آینده ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد. خسروشاهی در مصاحبه با بلومبرگ گفته که این شرکت همیشه بحث‌های داخلی درباره ارزهای دیجیتال داشته است. مدیرعامل اوبر گفته که اکنون آن نقطه مناسب برای انجام این کار نیست. هزینه‌های انتقال بالا و اثرات منفی زیست محیطی استخراج ارزهای دیجیتال از جمله دلایلی است که این پلتفرم هنوز بیت کوین را نپذیرفته است.

اوبر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان است که به مشتریان سرویس تاکسی اینترنتی و سفارش آنلاین غذا و برخی خدمات دیگر را ارائه می‌کند. خسروشاهی اظهار داشت: ازآنجاکه مکانیسم مبادله ارزان‌تر می‌شود و بیش‌تر با محیط‌زیست سازگار خواهد شد، فکر می‌کنم ما کمی بیش‌تر به سمت ارزهای دیجیتال متمایل شویم.

جریمه ۱۰۰ میلیون‌دلاری بلاک‌فای توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از اقداماتی علیه شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال بلاک‌فای (BlockFi)، به دلیل عدم ثبت حساب‌های با سود بالای خود که از سوی آژانس ناظر آمریکایی اوراق بهادار محسوب می‌شوند، خبر داد. طبق اعلام این نهاد، بلاک‌فای ۵۰ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ۵۰ میلیون دلار دیگر نیز به ۳۲ ایالت آمریکا که اتهامات مشابهی علیه بلاک‌فای طرح کرده‌اند، پرداخت خواهد کرد. این جریمه ازجمله سنگین‌ترین مجازات‌هایی محسوب می‌شود که تاکنون توسط یک نهاد فدرال آمریکا بر یک ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال اعمال می‌شود.

بلاک‌فای موافقت کرده که ورود مشتریان جدید به سرویس حساب‌های بهره خود را کاملاً متوقف کند و تلاش کند تا ظرف ۶۰ روز آینده، این سرویس را با قانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۱۹۴۰ مطابقت دهد.

نقشه بازار رمزارزها

رشد ۱.۸۲ درصدی بیت کوین

کد خبر 555887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.