مهم‌ترین اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری

شهردار باغبادران گفت: امیدواریم با تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ و اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده، باغبادران به شهری توسعه‌یافته برای زندگی بهتر شهروندان تبدیل شود.

حجت‌الله امینی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی بودجه شهرداری باغبادران، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری باغبادران ۳۶۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۴۲ درصد به هزینه‌های جاری و ۵۸ درصد به اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: ارتقای جایگاه شهر در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، درآمد پایدار، بهره‌وری سازمانی، ایجاد و توسعه فضای سبز عمومی، توسعه پارک‌ها و خدمات رفاهی تفریحی عمومی ازجمله موضوعات مورد توجه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری باغبادران است.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: اتمام و اجرای پروژه‌هایی که قبل از تهیه و تدوین بودجه با اعضای شورای اسلامی شهر رایزنی، هماهنگی و نظرخواهی شده بود، در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است؛ توزیع عادلانه خدمات در محله‌های مختلف شهر نیز از دیگر مؤلفه‌های بودجه سال آینده است.

امینی ادامه داد: براساس آمار رسمی سرشماری سال ۹۵، جمعیت شهر ساحلی باغبادران ۱۰ هزار و ۲۷۹ نفر است و بر همین اساس سرانه بودجه به ازای هر شهروند بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: بر مبنای برآورد جمعیت ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفری شهر باغبادران که از سوی مرکز آمار ایران بر مبنای نرخ رشد جمعیت سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر شهروند در نظر گرفته می‌شود که از جمله سرانه‌های بالای استان اصفهان در بین شهرهای هم‌تراز است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به مباحث کالبدی شهر ازجمله طرح‌های توسعه و عمران، تهیه نقشه‌های مورد نیاز، ممیزی املاک و مطالعه آب‌های سطحی و روان آب‌ها، در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های شهری توجه ویژه‌ای شده است.

امینی با اشاره به اهمیت حرکت شهرداری‌ها به سمت کسب درآمدهای پایدار، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر، کمبود منابع مالی و نداشتن درآمد پایدار است؛ چراکه رفع بسیاری از مشکلات شهرها نیازمند جذب اعتبارات مالی است.

وی ادامه داد: منابع شهرداری‌ها متناسب با هزینه‌های آن‌ها افزایش پیدا نکرده است و این نهاد با کمبود منابع برای مدیریت شهر و هزینه‌های جاری مواجه است؛ از سوی دیگر نیاز و توقعات شهروندان روند افزایشی دارد.

شهردار باغبادران گفت: تنظیم و ایجاد تعادل میان نیاز مردم، وظایف شهری و منابع مالی از وظایف شهرداری و شوراهای اسلامی است و برای تحقق این مهم راهی جز جلب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری وجود ندارد؛ بر همین اساس به جذب سرمایه‌گذار، مشارکت بخش خصوصی و درآمدزایی پایدار در بودجه سال آینده توجه شده است.

امینی خاطرنشان کرد: در تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری باغبادران سعی شده اعداد و ارقام تحقق‌پذیر باشد تا نیاز کمتری به اصلاحات آن در طول سال باشد؛ از سوی دیگر تا حد امکان پیش‌بینی‌های ارائه شده براساس مطالعات انجام گرفته و منابع و مصارف به صورت آن‌ها کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض ارزش‌افزوده، آلایندگی و کمک‌های دولتی برمبنای جمعیت شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: به‌رغم وجود جمعیت مضاعف و مهاجر، حضور چشمگیر گردشگر در شهر ساحلی باغبادران و تفاوت جمعیت سرشماری سال ۹۵ با جمعیت فعلی شهر، متأسفانه ملاک توزیع عوارض جمعیت سال ۹۵ است که با جمعیت ساکن فعلی شهر فاصله قابل توجهی دارد و سهم شهروندان باغبادران از عوارض پرداختی واقع‌گرایانه نیست.

شهردار باغبادران گفت: هرچند تحقق بودجه به مؤلفه‌های مختلفی بستگی دارد و شرایط اقتصادی کشور در تحقق بودجه شهرداری‌های شهرهای ایران بسیار تأثیرگذار است، اما امیدواریم با همراهی کارکنان خدوم شهرداری، بودجه سال آینده در گام نخست تحقق پیدا کند و در مراحل بعد با اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده بتوانیم در راستای اداره بهتر شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان قدم برداریم تا باغبادران به شهری توسعه یافته برای زندگی بهتر شهروندان تبدیل شود.

کد خبر 555844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.