ابربدهکار شهرداری فردیس به کجا وصل است؟

ماجرا از آنجا شروع شد که محمدرضا آژیر، شهردار فردیس در اقدامی مطالبه‌گرا که باید توسط شهرداران سابق انجام می‌شد، به مجموعه اکومال برای پرداخت بدهی شهرداری فردیس هشدار داد و تاکید کرد که مماشات با این بدهکار دانه‌درشت، بیش از این مجاز نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از ۱۰ سال از عمر مجموعه اکومال مستقر در رزکان شهرستان فردیس می‌گذرد و هر روز حواشی بیشتری از آن به گوش می‌رسد. پس از حواشی روزهای ابتدایی افتتاح این پروژه عظیم و حرف‌های ضد و نقیض و مثبت و منفی در این خصوص، حالا بحث بر سر بدهی کلان این مجموعه به شهرداری فردیس است.

ماجرا از آنجا شروع شد که محمدرضا آژیر، شهردار فردیس در اقدامی مطالبه‌گرا که باید توسط شهرداران سابق انجام می‌شد، به مجموعه اکومال برای پرداخت بدهی شهرداری فردیس هشدار داد و تاکید کرد که مماشات با این بدهکار دانه‌درشت با توجه به نیازهای این نهاد به منابع جدید مالی برای تزریق به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، بیش از این مجاز نیست.

افکار عمومی و رسانه‌های محلی شهرستان فردیس از این اقدام استقبال و از کارشکنی‌های پنهان و دستان نامرئی که در گذشته مانع از روی میز قرار گرفتن پرونده بدهی نجومی اکومال می‌شد، انتقاد کردند.

گفتنی است؛ مجموعه اکومال با بدهی ۴۷ میلیارد تومان، ابربدهکار شهرداری فردیس است و با گذشت سه سال هنوز نسبت به پرداخت بدهی خود به شهرداری فردیس هیچ‌گونه اقدامی نکرده است.

محمدرضا آژیر، شهردار فردیس با اشاره به بی‌ارزش شدن مبلغ ریالی بدهی اکومال به شهرداری، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ۱۰ هزار مترمربع زمین باید در تملک شهرداری فردیس قرار می‌گرفت و اکومال نسبت به خرید اراضی پیشنهادی از سوی مدیریت شهری اقدام می‌کرد؛ اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با اعتراض به بدهکاری اکومال به شهرداری فردیس و تضییع حقوق شهروندان، خاطرنشان می‌کند: مدیریت شهری از این پس هیچ‌گونه همکاری با اکومال نخواهد کرد و مدیران این سازمان حق شرکت در مراسمی که در سالن اجتماعات و مجموعه سینمایی اکومال برگزار می‌شود را ندارند. مدیریت شهری جهت برپایی مراسم از سالن این مجموعه استفاده نخواهد کرد و از فضای روباز برای اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کند.

این پایان اعتراض‌ها به بدهی اکومال نبود؛ بلکه آغازی بود تا امام جمعه شهرستان فردیس نیز پای کار بیاید و در مناسبت‌های مختلف به این موضوع اشاره کند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس به اهمال مسئولان و دریافت نکردن جریمه از اکومال اعتراض می‌کند و می‌گوید: مردم به پرداخت نشدن جریمه شهرداری توسط اکومال اعتراض جدی دارند. ۴۲ یا ۴۸ میلیارد؛ هر قدر که حق این مردم است را چرا نمی‌پردازند!؟ مردم می‌گویند این‌ها به کجا وصل هستند!؟ اگر یک مغازه‌دار ساده بود آیا مغازه او پلمب نمی‌شد!؟ متأسفانه برخی از مسئولان دلشان خوش است که چند مراسم انقلابی در آنجا برگزار می‌کنند. بنده به عنوان امام جمعه شهرستان فردیس و صدای مردم مظلوم شهرستان، از مسئولان به ویژه از مقامات قضائی و شهرداری می‌خواهم در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اخذ مطالبه مردم انجام دهند.

وی تاکید می‌کند: کوتاهی یا تسامح در خصوص موضوع اکومال را ظلم به مردم شهرستان می‌دانم و از نهادهای انقلابی می‌خواهم در این مکان مراسم برگزار نکنند و به آن رسمیت ندهند.

امام جمعه شهرستان فردیس ادامه می‌دهد: البته تاکنون و با گذشت چندین ماه از این تذکرات رسمی و غیررسمی، هیچ اقدامی از سوی اکومال برای پرداخت بدهی شهرداری انجام نشده است و به نظر می‌رسد که این مجموعه حرف‌های مسئولان شهرستان فردیس را نشنیده و ندیده گرفته است و به قول معروف: بیدی نیست که با این بادها بلزد!

حجت‌الاسلام حسینی از استاندار البرز خواست به موضوع بیمارستان فردیس رسیدگی و به رفع محرومیت‌های این شهرستان کمک کند.

وی اظهار می‌کند: نیاز است برای رفع این مشکل مسئولان استان و دستگاه قضائی پای کار بیایند تا شاید روزه سکوت مجموعه اکومال باز شود و این مجموعه پاسخی برای نمایندگان مردم داشته باشند.

ملیحه اکبری، عضو شورای شهر فردیس نیز در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: لازم است در راستای منویات امام جمعه شهرستان اقدامات لازم انجام شود، مسئله به این مهمی نباید در حد تذکر و حرف باقی بماند و نیاز است به این مسئله رسیدگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد جدی لازمه مقابله با این ابربدهکار است، تصریح می‌کند: نصب نیوجرسی مقابل ساختمان، قطع انشعابات و اقدامات این چنین می‌تواند به احقاق حق مردم فردیس کمک کند.

عضو شورای شهر فردیس ادامه می‌دهد: با گذر زمان ارزش پول و بدهی این مجموعه به شهرداری رو به کاهش است و انتظار می‌رود با تعیین جریمه و پیگیری‌های قاطع و دقیق از کاهش ارزش این بدهی جلوگیری شود.

اکبری تاکید می‌کند: مرزبندی فردیس و مشکین‌دشت هنوز در هاله‌ای از ابهام است و گفته می‌شود در صورتی که شهید رستمی و اکومال به شهرستان فردیس برسد، این بدهی به حدوداً پنج میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند؛ پاسخگو نبودن اکومال یا انجام هر اقدام جدی از سوی مسئولان، تعلل در تعیین تکلیف این مرزبندی است.

کد خبر 555838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.