ضرورت توسعه گردشگری صنعتی در اراک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: قدمت بالای صنعت، تنوع صنایع، وجود صنایع مادر، معادن متعدد و وجود آثار صنعتی تاریخی ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی و میراث صنعتی از جمله ظرفیت‌های کم‌نظیر اراک برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری صنعتی است.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت توسعه گردشگری با رویکرد صنعتی، اظهار کرد: اراک یکی از چهار قطب صنعتی کشور است که قدمت بالای صنعت در آن، تنوع صنایع، وجود صنایع مادر، معادن متعدد و وجود آثار صنعتی تاریخی ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی و میراث صنعتی از جمله ظرفیت‌های کم‌نظیر این شهر برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری صنعتی است.

وی ادامه داد: اعتقاد در شورای ششم شهر اراک بر این است که توسعه صنعت گردشگری در اراک یک کار جمعی و گروهی است؛ لذا نخستین پیشنهاد، ایجاد کمیسیون مشترک گردشگری است تا تمام متولیان و علاقه‌مندان از جمله بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی بتوانند یک هم‌افزایی در این خصوص داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: در شورای ششم بودجه بخش گردشگری شهری را ۲.۵ برابر افزایش دادیم، زیرا با توسعه گردشگری در اراک اعتقاد داریم و بر اساس دو نیاز به این مهم رسیدیم.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌هایی که مدیریت شهری را به سمت گردشگری شهری سوق داده، درآمدهای پایدار شهری در اراک است. بالای ۷۰ درصد منابع درآمدی شهرداری از منابع ناپایدار است که ضررهای فراوانی نیز برای شهر دارد؛ بنابراین یکی از سیاست‌های جدی در این زمینه حرکت به سمت درآمدهای پایدار شهری است که درآمدی سالم، مستمر و مداوم باشد. در این راستا به توسعه گردشگری رسیدیم که این توسعه در ابعاد مختلف می‌تواند برای اراک درآمدزایی ایجاد کند.

خسروانی گفت: نشاط اجتماعی در شهر نیز یکی دیگر از اولویت‌های مدیریت شهری اراک است، اما آمارها در این خصوص نشان‌دهنده حقایق تلخی است و قطعاً گردشگری می‌تواند نقش مؤثری در رونق نشاط در شهر اراک داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به صنایع پیشنهاد می‌کنیم که از محل بودجه صنعت، المان‌های صنعتی را در سطح شهر اراک طراحی و اجرا کنند تا برندی برای معرفی اراک به عنوان قطب صنعت گردشگری باشد، البته این مهم نیازمند کار کارشناسی است، تولید رسانه‌ای در حوزه گردشگری صنعتی نیز باید ارتقا یابد، همچنین شناسایی و معرفی مکان‌های هدف صنعت گردشگری، برگزاری همایش‌های ملی در استان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی، برگزاری دوره‌های آموزشی نیز از دیگر پیشنهادات کاربردی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک افزود: صنایع اراک نیز باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به شهر عمل کند، زیرا یکی از جاذبه‌های گردشگری صنعتی در اراک می‌تواند بازدید از دستاوردهای صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باشد.

کد خبر 555815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.