از نظر فنی چیزی از رقبای خارجی کم نداریم/ بی‌شک به حضور در المپیک فکر می‌کنم

«این تازه شروع یک راه است. آرزو و هدف هر ورزشکاری حضور در المپیک است؛ من هم بی‌شک به این هدف فکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم روزی در این مسابقات برای کشورم بازی کنم و برای ایران افتخارآفرینی داشته باشم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی‌امین دوره مسابقات بدمینتون بین‌المللی فجر که از دوشنبه هجدهم بهمن ماه آغاز شده بود، روز جمعه بیست‌ودوم بهمن‌ماه به پایان رسید. این مسابقات با حضور ۱۱۴ ورزشکار از ۱۶ کشور به مدت پنج روز در شیراز برگزار شد. در این مسابقات و در فینال‌های یک نفره و دو نفره که در سالن شهید دستغیب برگزار شد، در دونفره بانوان مدال طلا و نقره به تیم‌های روسیه و ایران رسید و دو تیم دیگر ایران نیز مدال برنز گرفتند. نازنین زمانی، یگانه تفرشی، ساره امینیان و فاطمه بابایی در قسمت دونفره به مقام سوم مشترک دست یافتند. این در حالی است که در ترکیب اشاره شده، ساره امینیان در مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون جوانان که در دی ماه سال جاری برگزار شد به مقام قهرمانی رسید و در بین ملی‌پوشان این رشته قرار گرفت. بدمینتون‌باز بانوی کشورمان جزو جوانانی است که می‌تواند آینده بدمینتون زنان ایران را بسازد و حتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بین ورزشکاران کاروان ایران باشد. به همین بهانه گفت‌وگویی را با وی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر بگویید. در مجموع مسابقات دوم شدید و تیم دو نفره شما نیز به مقام سوم رسید

در قسمت دوبل با فاطمه بابایی از تبریز هم‌تیمی بودم و سومِ مشترک را در رقابت‌ها از آن خود کردیم. با توجه به آنکه در سید دوم جدول مسابقات قرار داشتیم با حریف خارجی بازی نداشتیم. این یعنی در دو بازی ابتدایی با حریفان ایرانی مسابقه دادیم. البته در نیمه جدول دوبل یک حریف خارجی حضور داشت که به ایران نیامد. بعد از دو بردی که پشت سر گذاشتیم، جزو چهار تیم برتر قرار گرفتیم که در مسابقه با هاجر کبیری و ساغر رفیعی با یک سهل‌انگاری، مسابقه را واگذار کردیم و به سوم مشترک رسیدیم. البته در قسمت سینگل نیز بازی را به حریف هندی واگذار کردم؛ اما نتیجه این بازی نیز خیلی نزدیک بود. فکر می‌کنم بیشتر به دلیل تجربه کمتر این دیدار را باختم. این را باید اضافه کنم که از لحاظ فنی به نظر می‌رسید چیزی از رقبای خارجی کم نداریم و شانس برد آنان وجود داشت.

مسابقات به صورت بین‌المللی برگزار شد. تیم‌های خارجی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ کدام تیم از نظر شما خیلی خوب ظاهر شد؟

از کشورهای زیادی در این جام شرکت کردند. قبل از شروع مسابقات فکر می‌کردیم به دلیل شرایط بیماری کرونا، حضور این تیم‌ها کمتر شود اما برخلاف تصور حضور خوبی از این تیم‌ها شاهد بودیم. به نظر می‌رسید بهترین بازیکنان از کشور هند بودند؛ چراکه سن شرکت‌کنندگان حتی به سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ هم می‌رسید. از طرف دیگر از لحاظ نمایش بازی نیز آن‌ها بهترین بودند و تسنیم میر از کشور هند قهرمان رقابت‌ها شد. این بازیکن ۱۶ یا ۱۷ سال داشت که فکر می‌کنم به دلیل نمایش خوب آن‌ها، این نتیجه مورد انتظار بود.

پایان بدمینتون بین المللی فجر | دختران ایران دوم شدند

به حدود یک ماه پیش برگردیم. از مسابقات انتخابی تیم ملی صحبت کنید. در آن مسابقات قهرمان شدید و به نظر می‌رسید خیلی خوب ظاهر شده بودید

بله. از شروع مسابقات هیچ گیمی به حریف ندادم و بدون باخت در این مسابقات اول شدم. به عنوان آخرین سالی که در رده سنی جوانان بازی می‌کردم به نظر می‌رسید بهترین نتیجه همین بود. البته تمرینات خیلی فشرده‌ای برای آن مسابقات داشتم و توانستم به هدفم برسم.

درباره لیگ برتر بدمینتون بانوان صحبت کنید. درمجموع رقابت‌ها با تیم نویان تهران به عنوان دومی لیگ رسیدید

در دور رفت و در نیم‌فصل اول توانستیم قهرمان رقابت‌ها شویم، اما در دور برگشت بازی را در دیدار آخر مقابل تبریز واگذار کردیم و در مجموع نایب قهرمان رقابت‌ها شدیم. امسال از لحاظ برگزاری، لیگ برتر در سطح خیلی خوبی قرار داشت. تیم‌ها آمادگی بالایی داشتند و فدراسیون توانست خیلی منظم این مسابقات را برگزار کند. در کل سال خیلی خوبی را در لیگ داشتم و اکثر بازی‌ها را توانستم پیروز شوم؛ اما درمجموع تیم نویان تهران دوم شد.

و اما صحبت پایانی؟

باید از خانواده و مربیانم تشکر کنم که در این راه نقش بسزایی برایم ایفا کردند. این تازه شروع یک راه است. آرزو و هدف هر ورزشکاری حضور در المپیک است؛ من هم بی‌شک به این هدف فکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم روزی در این مسابقات برای کشورم بازی کنم و برای ایران افتخارآفرینی داشته باشم.

کد خبر 555802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.