امشب یک شروع دوباره را رقم بزن

لیونل مسی که در لیگ یک فرانسه شرایط خوبی نداشته، می‌تواند با درخشش امشب مقابل رئال مادرید، همه چیز را بدست فراموشی بسپارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب سه شنبه بیست هفتم بهمن ماه، دو تیم پاری سن ژرمن و رئال مادرید حساس‌ترین و مهمترین بازی مرحله ۱/۸ نهایی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل را با قضاوت "دنیله اورساتو" ایتالیایی آن هم به میزبانی ورزشگاه پارک د پرنس پاریس ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه برگزار می‌کنند.

به نقل از گُل، یکی از نکات مهم این مسابقه تقابل لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی سابق بارسا با رئال مادرید است. شش ماه از رفتن لئو به پاریس می‌گذرد اما او همیشه در بهترین حالت خود در لیگ یک نبوده است، اما اگر امشب در لیگ قهرمانان اروپا بدرخشد، همه چیز فراموش خواهد شد.

حتی سرسخت‌ترین هوادار لیونل مسی هم مجبور می‌شود اعتراف کند که در پاری سن ژرمن همه چیز طبق برنامه پیش نرفته است. با گذشت شش ماه از ماجراجویی در پایتخت فرانسه، مسی برای اولین باشگاه حرفه‌ای خود پس از آبی اناری‌ها، تنها دو گل داخلی به ثمر رسانده است.

او ۸ پاس گل داده است، درست است که این فوق ستاره گاهی موقعیت‌های عجیب و غریب را تجربه می‌کند و دچار افت می‌شود، اما مسی با استانداردهای متفاوتی نسبت به بزرگ‌ترین هم عصران خود، همچنان سطح فرازمینی‌اش را حفظ کرده است.

در حالی که مهاجم پاریسی‌ها، همچنان به مبارزه برای موفقیت در لیگ ادامه می‌دهد، او در لیگ قهرمانان اروپا مهره خطرناک و سرحال است. پنج گل در پنج بازی در این رقابت‌ها به ثمر رسانده، از جمله یک ضربه انفرادی فوق العاده در برابر منچسترسیتی و دو گل مهم مقابل لایپزیگ، در حالی که پاریسی‌ها توانستند خانه به پیروزی برسند.

در همین حال، ملاقات دوباره با رئال، می‌تواند فرم خوب مسی را بازیابی کند، باشگاهی که هواداران و مسئولانش از هیچ بازیکنی به اندازه لئو خاطره تلخ و انواع و اقسام رکوردهای ریز و درشت را به یاد ندارند.

امشب یک شروع دوباره را رقم بزن



این چهل و ششمین بازی لیونل مقابل لوس بلانکوس خواهد بود و او به دنبال بیست و هفتمین گل خود به مادریدی‌ها است. یکی از مشهورترین گل‌های پسر آرژانتینی به تیم پایتخت نشین اسپانیا، تلاش فردی فوق العاده‌اش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱ بود، زمانی که او از خط دفاعی مادرید عبور کرد و ایکر کاسیاس را به زانو درآورد.

امشب از آن شب‌هایی است که پاری سن ژرمن منتظر درخشیدن فوق ستاره آرژانتینی است و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، آن افتی که در شش ماه گذشته برای مسی در لیگ داخلی وجود داشته، به راحتی فراموش می‌شود.

به هر حال، پس از یک دهه مالکیت قطری‌ها، بردن جام لیگ قهرمانان اروپا همچنان آرزوی بزرگ PSG است. آنها در سال ۲۰۲۰، در ۹۰ دقیقه، یک فینال فشرده را با بایرن مونیخ برگزار کردند و شکست خوردند. بلافاصله دست به کار شدند و برای رسیدن به رؤیای جاه طلبانه‌ی خود، لیونل مسی و چند ستاره دیگر را جذب کردند تا بالاخره به این رؤیای دیرینه پایان دهند.

مطمئناً تعداد کمی از بازیکنان، در رقابت‌ها همانند لیونل مسی سابقه‌ی زیادی در لیگ قهرمانان اروپا دارند. او چهار بار جام را بالای سر برده است و در فهرست آماری مسابقات هم از نظر گل و هم پاس گل در رتبه دوم قرار دارد. اگرچه این بازیکن ۳۴ ساله به ندرت این سطح ضعیف را در پاریس نشان داده است، اما نشانه‌هایی از آمادگی و سرحالی در هفته‌های اخیر دیده می‌شود.

امشب یک شروع دوباره را رقم بزن



یک گل زیبا توسط مسی مقابل لیل در لیگ ۱، هفته گذشته نمایش خوبی را در برابر مدافع عنوان قهرمانی رقم زد، اگرچه او یک بار دیگر در برابر رن موفقیتی نداشت و ساکن بود و پاری سن ژرمن در روز جمعه فقط با یک گل پیروزی را جشن گرفت.

مائوریسیو پوچتینو به "ال پایس" گفت: لئو درگیر کووید، مصدومیت و تیم ملی آرژانتین بود و همین مسائل شانس او برای سازگاری را محدود کرده بود. او هرگز بهانه تراشی نکرده است، اما لئو هرگز در باشگاهی غیر از بارسلونا بازی نکرده است و وقتی به تیم جدیدی وارد می‌شوید، همیشه یک روند طبیعی برای یافتن جایگاه خود را طی می‌کنید.

مصدومیت، مسافرت و نبودن در کنار هم تیمی‌هایتان، زمان سازگاری تیم یا یافتن بهترین نسخه از خود را طولانی‌تر می‌کند. این ادغام کُند باعث شده است که مسی برای اولین بار پس از سال‌ها مجبور شود بپذیرد که او مرد اول تیمش نیست. لیونل به عنوان بهترین بازیکن تاریخ در بارسلونا مورد احترام قرار گرفته است، این انتقال شاید برای مسی یک شوک فرهنگی به همراه داشته است. بالاخره پس چند دهه ترک کردن یک کشور و رفتن به جایی دیگر، سختی‌هایی به دنبال دارد.

با این حال، هیچکس قصد ندارد برنده هفت بار توپ طلا را به عنوان یک مهره بی تأثیر بداند. بازیکنی با چنین استعدادی همیشه فقط چند لحظه با خلق یک شگفتی فاصله دارد و این به ویژه در بزرگترین بازی‌ها مانند امشب صدق می‌کند. پاری سن ژرمن به ندرت از نمایش‌های درخشان مسی و فرم خوب او استفاده کرده، اما یک عملکرد موفق مقابل رئال مادرید ممکن است تنها راهی باشد که همه اتفاقات بد به فراموشی سپرده شود.

کد خبر 555763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.