داشتن شهری شاداب در گرو داشتن خانواده‌های شاد است

عضو شورای اسلامی شهر زاینده‌رود گفت: شاد نگه داشتن جامعه وظیفه‌ای است که بر عهده هر یک از ما مسئولان و نهادهای مختلف قرار دارد از این رو باید آموزش مهارت‌های زندگی، پیوست فرهنگی و پیوندهای اجتماعی در شهرهای ایران توجه ویژه‌ای داشت.

سجاد امیدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خانواده همواره به‌عنوان مهم‌ترین رکن جامعه شناخته می‌شود، اظهار کرد: شهرها به عنوان مرکز تجمع گروه عظیمی از شهروندان نیازمند پرداختن به بینش‌ها، آگاهی‌ها، گرایش‌ها، مهارت‌ها و … است و باید در قالب چشم اندازی بر محور فرهنگی و اجتماعی به آنها توجه داشت.

وی افزود: امروزه نقش و اثر مدیریت شهری بسیار فراتر از انجام امور روزمره است و بر همین اساس در مسیر تعامل با دیگر دستگاه‌ها و نهادهایی که در حوزه مباحث فرهنگی و… فعالیت دارند در مسیر تبیین، تقویت و گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ارتقای سطح مشارکت‌های اجتماعی، تقویت روحیه کار جمعی، تبیین جایگاه و کارکرد خانواده در فرهنگ ایرانی-اسلامی و… حرکت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر زاینده رود تصریح کرد: اعضا شورای اسلامی شهر و شهردار زاینده رود بر این باور هستند که داشتن شهروندان آگاه در گرو سرمایه گذاری در حوزه آموزش، همکاری با نهادهای ذیربط و همچنین سرمایه گذاری فرهنگی برای تقویت حس تعلق شهروندان است و در این میان پرداختن به سبک زندگی به عنوان عاملی مؤثر در ارتقا فرهنگ شهروندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه خانواده از نقش و منزلت بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: خانواده مهمترین نهاد جامعه به شمار می‌آید و حیات و ممات آن نیز در گرو رفتارها و فرهنگی و داشتن نشاط و شادابی بوده و قطعاً نبود نشاط اجتماعی در جامعه یکی از مهمترین موضوعاتی به شمار می‌آید که خانواده را به انزوا کشانده و منشأ بسیاری از آسیب‌ها خواهد شد.

امیدی شادی و نشاط را از نشانه‌های جامعه سالم دانست و گفت: شاد نگه داشتن جامعه وظیفه‌ای است که بر عهده تک تک ما مسئولان و نهادهای مختلف قرار دارد از این رو باید آموزش مهارت‌های زندگی، پیوست فرهنگی و پیوندهای اجتماعی در شهرهای ایران توجه ویژه‌ای داشت چراکه تحقق این مهم سبب افزایش انسجام اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی داشتن شهری شاداب و پایدار را در گرو داشتن خانواده‌های شاد دانست و اضافه کرد: مدیریت شهری زاینده رود با هدف داشتن شهروندانی شاداب در اجرای برنامه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی خود بر مسئله شناخت کافی در مورد نیازهای پایدار محلات شهر با دریافت نظرات شهروندان در اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و… شهر تاکید فراوانی دارد تا خانواده محور بودن در مسائل مختلف را به گفتمانی غالب تبدیل کند.

عضو شورای اسلامی شهر زاینده رود تاکید کرد: شناخت واقعی فرهنگ و نیازهای مختلف محلات شهر قطعاً بر بسترسازی طرح‌های عمرانی، اجتماعی و تربیتی شهر اثرگذار خواهد بود و منجر به پیشرفت زندگی شهروندان باهدف تحقق ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی خواهد شد.

وی مصون‌سازی فرهنگی را نیازمند نگاهی جهادی دانست و عنوان کرد: برای تحقق این مهم محور قرار دادن خانواده در برنامه‌ریزی‌های مختلف شهری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله انتشار پیام و محتوای آموزشی و فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی، جشنواره‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها و توزیع محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری و… می‌تواند اثرگذار باشد.

امیدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود تاکید فرموده‌اند که از لحاظ فرهنگی باید کشور، ملت و جوانان را مصون‌سازی کنیم و تحقق این مهم در شهرهای ایران نیازمند مهندسی فرهنگی است تا شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر بتوانند در کنار سایر دستگاه‌های متولی برای تقویت تحکیم بنیان خانواده و گذر از تهدیداتی که بنیان خانواده را تهدید می‌کنند گام‌های مؤثری را بردارند.

کد خبر 555738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.