لزوم تحکیم بنیان خانواده در پاندمی کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه گفت: مدیریت شهری دیزیچه برنامه‌های متنوع و ویژه ای را برای افزایش توانمندی، تاب‌آوری و تحکیم بنیان خانواده‌ها به ویژه در شرایط کنونی شیوع کرونا اجرا کرده است و در دست اجرا دارد.

جمشید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم تحکیم بنیان خانواده، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر دیزیچه در راستای رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی خود، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی را با دعوت از اساتید مجرب در سال جاری برگزار کرده است.

وی ادامه داد: همایش پدران با محوریت پدران آسیب دیده از آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای، نقش پدر در خانواده و اجتماع و همایش پایداری و کارآمدی خانواده در دوران کرونا از جمله این همایش‌ها است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه تصریح کرد: خانواده همواره در تمام جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی و زیربنای فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ‌های بشری بوده است.

وی افزود: توجه به این بنای مقدس و هدایت و حمایت آن برای رسیدن به جایگاه واقعی و متعالی، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی خواهد شد و غفلت از خانواده در جامعه موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی خود خواهد شد.

زمانی خاطرنشان کرد: پدر رکن اصلی و مادر رکن اساسی تحکیم بنیان خانواده محسوب می‌شود و جایگاه این دو رکن در آموزه‌های دینی بسیار والا و با اهمیت است و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خانواده زیرساخت اصلی جامعه است و آسیب آن قطعاً ساختار جامعه را به مخاطره می‌اندازد و زمینه‌ساز چالش‌های فراوانی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دیزیچه تاکید کرد: امروزه با سرعت و پیشرفت تکنولوژی، مصرف‌گرایی، تضعیف فرهنگ بومی، تضعیف انسجام و وحدت خانواده به عنوان مهم‌ترین چالش‌ها، تحکیم بنیان خانواده را تهدید می‌کند و لازم است در زمینه رفع چالش‌ها اقدامات مؤثری انجام شود.

کد خبر 555685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.