جعفری: لیگ برتر با ۸ تیم برگزار شود/ لیگ پویا بازیکن ساز است

سرمربی تیم فوتبال زنان خاتون بم گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم در لیگ برتر حضور دارند و چند تیم نیز در لیگ یک هستند که بازیکنان شاخصی را پرورش می‌دهند و در کنار این‌ها تعدادی بازیکن در آکادمی‌ها رشد می‌کنند اما از همه مهم‌تر لیگ است که بازیکنان بزرگ و آماده می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه جعفری در نشست خبری پس از دیدار مقابل ذوب آهن، اظهار کرد: بازی ذوب آهن و خاتون بم، همیشه دیدار جذابی بوده است. تیم ذوب، تیم خیلی خوبی است و کادر خوبی دارد. در هفته گذشته بازیکنان ما دچار سرماخوردگی شده بودند، حتی بعد از بازی مقابل سپاهان نتوانستیم خیلی به بازیکنان فشار بیاوریم زیرا از لحاظ بدنی شرایط ایده‌آلی نداشتند در نتیجه از نظر تمرینی شرایط خوبی نداشتیم. فکر می‌کنم بازی خوبی بود. شناخت زیادی از تیم ذوب آهن نداشتیم ولی در کل هر دو تیم فوتبال بازی کردند. به تیم ذوب آهن تبریک می‌گویم، آنها واقعاً فوتبال بازی می‌کرد.

وی در خصوص وضعیت لیگ و فوتبال بانوان، تصریح کرد: لیگ ما اگر لیگ پویایی باشد قطعاً در خروجی بازیکنان خوبی خواهیم داشت که در تیم ملی حضور داشته باشند. فدراسیون فوتبال امسال حمایت مناسبی از تیم ملی فوتبال بانوان داشت که این حمایت باید ادامه دار باشد. اگر این حمایت وجود داشته باشد قطعاً ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. پتانسیل بازیکنان زیاد است و بازیکنان خیلی خوبی داریم که بعضی در تیم ملی حضور داشتند و تعدادی هم نبودند. اگر حمایت به همین شکل از تیم ملی ادامه پیدا کند و لیگ هم بدون هیچ تعطیلی با برنامه جلو برود قطعاً با برنامه‌ریزی دقیق پیشرفت بزرگی را در فوتبال زنان ایران شاهد خواهیم بود. البته باید برای لیگ برنامه دقیقی داشت که ضربه‌ای به آن وارد نشود. زمانی تیم ملی قوی است که یک لیگ قوی داشته باشیم زیرا بازیکنان از لیگ به تیم ملی دعوت می‌شوند.

جعفری با اشاره به بازیکن‌پروری لیگ فوتبال زنان، گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم در لیگ برتر حضور دارند و چند تیم نیز در لیگ یک حضور دارند که بازیکنان شاخصی را پرورش می‌دهند و در کنار این‌ها تعدادی بازیکن در آکادمی‌ها رشد می‌کنند اما از همه مهم‌تر لیگ است که بازیکنان بزرگ و آماده می‌سازد. بازیکنان تیم من در همین تیم پرورش داده شده‌اند و برد در لیگ و انگیزه‌ای که از لیگ می‌گیرند دلیل اصلی پیشرفت‌شان است. اگر لیگ ما حمایت مالی شود و اسپانسرهای قوی در لیگ حضور داشته باشند، با بازی در هفته قطعاً می‌توانند به تیم ملی ما کمک کنند.

وی در پاسخ سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر تأثیراتی که حذف تیم بوشهر از لیگ و خط خوردن تیم‌ها از لیگ به دلیل مشکلات مالی، بر روی فوتبال بانوان دارد، اظهار کرد: اگر لیگ ما با تعداد کمی تیم خوب برگزار شود خیلی بهتر است تا اینکه ۱۲ تیم حضور داشته باشند که در مراحل مختلف چند تیم انصراف بدهند. وقتی تیم‌هایی که با تیم حذف شده بازی دارند بازی نکنند و از شرایط مسابقه دور بمانند ضرر می‌کنند. به نظر من الزامی نباید باشد که همه تیم‌ها حضور پیدا کنند. مسئولین بوشهر باید این تیم را حمایت کنند تا بتوانند در لیگ باشند اما وقتی حمایتی انجام نمی‌شود لزومی ندارد که تیم‌ها در لیگ باشند که بی نظمی به وجود بیاید. اگر اسپانسر خوب وجود ندارد با همان هشت تیم لیگ برگزار شود خیلی بهتر است.

کد خبر 555656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.