گردشگری هوشمند حاصل توسعه فناوری‌های به‌روز است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گردشگری هوشمند حاصل توسعه اطلاعات و فناوری‌های به‌روزی است که امروزه با آنها در ارتباط هستیم و باعث افزایش مزیت رقابتی یک مقصد در مقایسه با سایر مقصدهای گردشگری می‌شود.

مهدی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای گردشگری هوشمند شهرداری شیراز مکلف است در مدت دو ماه نسبت به ارسال لایحه شهر هوشمند گردشگری و ایجاد دبیرخانه گردشگری هوشمند اقدام کند.

وی با بیان اینکه گردشگری هوشمند با توجه به قابلیت‌های تکنولوژیکی یک منطقه خاص تعریف می‌شود، افزود: یک مقصد گردشگری هوشمند با سطح بالایی از نوآوری و تسهیل با استفاده از فناوری نظم بالاتر و رابطه‌ها شناخته می‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از فناوری اطلاعات به عنوان شالوده اصلی گردشگری هوشمند یاد کرد و گفت: با فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی دقیق سفر، تجربه‌ها و خدمات سفر، در اختیار قراردادن اطلاعات دقیق و صحیح به مسافران برای تصمیم‌گیری سفر و ارائه پیشنهادهای قابل اعتماد از طریق تحلیل همین اطلاعات صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: گردشگری هوشمند حجم اطلاعات بسیار زیاد و مفید را به صورت یکپارچه در اختیار مسافران قرار می‌دهد که استفاده از اطلاعات سفر برای گردشگران جدید می‌تواند در ارائه خدمات بهتر مؤثر باشد.

نصیری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها ضمن تاکید بر اقتصاد مقاومتی در کشور بیان داشتند که "کاهش وابستگی به صنعت نفت، یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی است و این وابستگی، میراث شوم صد ساله ما است."

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی گردشگری نیز می‌فرمایند: "من تصورم این است که اگر مسئولان کشور بتوانند از همین مسئله گردشگری به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهت گیری صحیح استفاده کنند، درآمد آن، کشور را از همه معونه‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.

کد خبر 555648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.