تخصیص ۲۲ میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی شیروان

معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: امسال ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و مسکن و شهرسازی برای طرح‌های بازآفرینی این شهرستان تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، مسعود الهی اظهار کرد: ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای سه طرح عمرانی جدول‌گذاری خیابان حکیم، احداث خانه فرهنگ و پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق بافت فرسوده این شهر اختصاص یافته است که عملیات ساخت آن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی سه ساله به پایان برسد.

وی افزود: برای اجرای جدول‌گذاری پنج میلیارد ریال به محدوده اجرای این طرح تخصیص داده شده و این طرح در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون عمرانی شهردار شیروان خاطرنشان کرد: احداث فاز اول خانه فرهنگ در دو طبقه پیش‌بینی شده است و در زمینی به مساحت ۷۸۸ مترمربع و اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پایگاه خدمات اجتماعی نیز با ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

الهی، هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری را احیای بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: سیاست‌محوری دولت نوسازی بافت‌های فرسوده است؛ چراکه ارتقای وضعیت سکونت، تأمین رفاه و آسایش ساکنان این بافت‌ها، مستلزم توجه به موضوعات زیرساختی و روبنایی است.

وی افزود: اهمیت بازآفرینی شهری برای همگان روشن است و بستر اجرایی آن باید مهیا شود؛ اگر بخواهیم در بازآفرینی شهری به نتیجه برسیم باید به مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نیز توجه کنیم تا به همه نیازها پاسخ داده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 555622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.