بهترین شهرهای جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۲ مشخص شد

ماترا، واقع در ناحیه باسیلیکاتای ایتالیا به عنوان بهترین شهر جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۲ شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماترا که از نظر معماری، مانند جوهری گرانبها در جنوب ایتالیا واقع شده است در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد. چشم‌انداز بی‌نظیر و زندگی غارنشینی سنتی ماترا، آن را به محبوبیت زیادی در میان گردشگران سراسر دنیا نائل کرده و این در حالی است که جو حاکم بر روابط میان مردم نیز از دیگر ویژگی‌های متمایز شهر به شمار می‌رود.

ماترا در ارائه خدمات به شهرنشینان و همچنین مسافران بسیار موفق عمل کرده و در نتیجه، بر شهرت جهانی خود از این نظر نیز افزوده است. علاوه بر این، سیستم حمل و نقل شهر نیز در افزایش رضایتمندی ساکنان و گردشگران سهیم بوده، ضمن این‌که طبیعت زیبای اطراف نیز در جذب مسافران به سمت این شهر نقش مهمی ایفا کرده است.

بهترین شهرهای جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۲ مشخص شد

نظرات گردشگران یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تعیین مقاصد محبوب جهان برای سفر در سال ۲۰۲۲ به شمار رفت که بر اساس آن از ۱۰ شهر برتر دنیا، شش مورد در قاره اروپا قرار داشت.

بلد در اسلوونی، تایتونگ در تایوان، نافپلیو در یونان، تولدو در اسپانیا، مونته ورده در برزیل، بروخه در بلژیک، جزیره Nusa Lembongan در اندونزی، پونتا دلگادا در پرتغال و هویی آن در ویتنام پس از ماترا به ترتیب، جایگاه دوم تا دهم شهرهای برتر جهان برای گردشگری را در سال ۲۰۲۲ از آن خود کرد.

کد خبر 555602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.