آنتی‌بادی جدید برای درمان امیکرون تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از آنتی‌بادی مونوکلونال جدید به نام "bebtelovimab" را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجوز استفاده اضطراری از آنتی‌بادی مونوکلونال bebtelovimab در حالی صادر شد که چند هفته پیش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از چند درمان آنتی‌بادی را متوقف کرد؛ زیرا نتایج مطالعات انجام شده نشان داد که در برابر سویه امیکرون مؤثر نیستند. شرکت فناوری زیستی AbCellera با همکاری شرکت داروسازی Eli Lilly and Company داروی bebtelovimab را تولید کرد، این دو شرکت پیش از این نخستین درمان آنتی‌بادی مونوکلونال برای کووید -۱۹ را با نام "bamlanvimab" تولید کردند که در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی مجوز استفاده را دریافت کرد.

محققان همواره تلاش می‌کنند از شیوع سویه‌های آتی ویروس کرونا جلوگیری کنند، بنابراین بر توسعه آنتی‌بادی تمرکز کردند که ناحیه‌های خاص از پروتئین اسپایک ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهد که پیش از این تصور می‌شد به ندرت جهش پیدا می‌کند. محققان با تولید آنتی‌بادی مونوکلونال "bebtelovimab" اولویت خود را افزایش گستره خنثی‌سازی ویروس کرونا قرار دادند تا این روش درمانی بتواند همه سویه‌ها شناخته شده ویروس کرونا را خنثی کند.

به گفته محققان، استفاده اضطراری از داروی ذکر شده دارای محدودیت‌های خاص است؛ این دارو فقط برای افرادی که بالای ۱۲ سال سن دارند، در مراحل اولیه بیماری کووید -۱۹ قرار دارند و درگیر علائم خفیفی از بیماری هستند، تجویز می‌شود. این دارو برای افرادی که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند، مناسب نیست. همچنین تنها در صورتی که درمان‌های تأیید شده دیگر بیماری کووید -۱۹ برای بیماران مناسب یا قابل دسترس نباشد، داروی bebtelovimab تجویز می‌شود.

کد خبر 555558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.