جوانان بیشتر به کرونا امیکرون مبتلا می‌شوند

نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به سویه امیکرون جوان‌تر هستند؛ اما احتمال بستری شدن آن‌ها در بیمارستان کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان به این نتیجه رسیدند که فقط سه هفته طول کشید تا سویه امیکرون موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به خود اختصاص دهد؛ در حالی تقریباً سه ماه طول کشید تا سویه دلتا به این نقطه عطف برسد. از زمان آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی، سویه امیکرون عامل ۹۸ درصد موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ بوده است.

سویه‌های ویروس کرونا به صورت مداوم در حال تغییر و جهش یافتن هستند؛ بنابراین ممکن است میزان شیوع، شدت بیماری، دوره بیماری و جامعه هدف آن‌ها متفاوت باشد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری سویه امیکرون بر گروه‌های مختلف سنی در جامعه مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی بیماران بستری شده در یک بیمارستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میانگین سنی بیماران مبتلا به سویه امیکرون ۴۴.۳ سال است؛ در حالی که این رقم برای افراد مبتلا به سویه دلتا ۴۸.۳ سال بوده است. میانگین سنی افرادی که به اولین سویه کووید -۱۹ به نام آلفا، آلوده شده بودند نیز ۵۰ سال بود. مدت زمان بستری شدن در بیمارستان برای افراد مبتلا به سویه امیکرون ۳.۲ روز، برای افراد مبتلا به سویه دلتا ۵.۴ روز و برای بیماران مبتلا به آلفا ۵.۱ روز بوده است. محققان در این مطالعه متوجه شدند که ۵۵ درصد از موارد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ از طریق سویه امیکرون ایجاد شده است؛ در حالی که این میزان برای آلفا اندکی بیشتر از پنج درصد و برای دلتا ۰.۹ درصد است.

کد خبر 555551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.