۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
ظهور دوباره داعش؟

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: براساس مستندات موجود ستون و بدنه اصلی تحرک نظامی تکفیری‌ها چه در عراق و چه در سوریه، نیروهای بعثی هستند.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ظهور دوباره داعش اظهار کرد: بعد از اینکه تروریست‌های داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق شکست کامل نظامی را تجربه کردند و نتوانستند در اهداف نظامی موفق شوند، آمریکا دوباره با حضور در شمال سوریه و ایجاد پایگاهی در منطقه بسیار مهم حسکه، سعی کرد آن‌ها را از عراق و سوریه جمع‌آوری و در یک سازماندهی مجدد علیه مردم سوریه فعال کند.

وی ادامه داد: مدتی پیش مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرده بودند که ممکن است دوباره پدیده داعش عملیاتی شود و در صحنه حضور پیدا کنند.

سفیر پیشین ایران در لبنان تصریح کرد: مسلم است که ساختارهای نظامی داعش درهم پیچیده و نابود شده است، ولی بدون شک مجدداً آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سازماندهی خود را آغاز و مردم و رژیم سوریه را با مخاطرات جدی مواجه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تروریست‌هایی که در ادلب حضور دارند می‌توانند با هم پیوند برقرار و باز هم به شهرهای سوریه حمله کنند اما ارتش سوریه و سایر نیروهای مردمی که در کنار آن هستند هوشیار بوده و مانند گذشته حملات و جنگ را خنثی می‌کنند.

دستمالچیان با بیان اینکه گروه تروریستی داعش حتی وقتی متحد و مسلح بودند نتوانستند کاری بکنند و اکنون به لحاظ سازمانی بهم ریخته‌اند، گفت: دیر یا زود آمریکا مجبور خواهد شد از پایگاه‌های خود در سوریه و منطقه حسکه بیرون برود.

وی افزود: بر اساس مستندات موجود ستون و بدنه اصلی تحرک نظامی تکفیری‌ها در عراق و سوریه نیروهای بعثی بوده‌اند که از نظر تشکیلاتی و نظامی کارآزموده هستند و سرکرده آن‌ها هم یک فرد بعثی بود.

سفیر پیشین ایران در لبنان با بیان اینکه هیچ تردیدی نیست که بعثی‌ها به هر صورت در صحنه حاضر می‌شوند و ضربات مخرب و کشنده‌ای را وارد می‌کنند، اظهار کرد: اغلب ترورها و انفجارهای کوری که تنها مردم را از بین می‌برد از خصلت بعثی‌ها بود که در عراق پیاده‌سازی می‌شد. از این رو احتمال پیوستن ارتش بعث به داعش وجود دارد.

دستمالچیان با اشاره به خطر قوت گرفتن داعش برای کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ممکن است به صورت بالفعل این خطر از بین رفته باشد اما تا ریشه‌های اصلی این تروریست‌های وحشی و حامیان اصلی آن‌ها که آمریکا و برخی کشورهای عربی هستند از بین نرود، طبیعی است که تهدید بالقوه وجود دارد و آثار مخرب در سطح نظامی و آثار تخریبی در بین مردم برجا خواهد گذاشت.

کد خبر 555538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.