تولید سالانه یک میلیون گلدان گل در جروکان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در مجموعه جروکان با بیش از ۲۸ هکتار وسعت، حدود ۱۱ هزار مترمربع گلخانه احداث شده است و در هر سال زراعی یک میلیون گلدان گل با بیش از ۱۰۰ گونه مختلف تولید می‌شود.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقاتی جروکان، اظهار کرد: مجموعه جروکان به عنوان مرکز تحقیقاتی شماره دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در فضایی به وسعت بیش از ۲۸ هکتار فعال است.

وی ادامه داد: در مرکز تحقیقاتی جروکان حدود ۱۱ هزار مترمربع گلخانه احداث شده است و در هر سال زراعی یک میلیون گلدان گل در بیش از ۱۰۰ گونه مختلف تولید و به مناطق پانزده‌گانه، سازمان‌های وابسته و باغ گل‌ها تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این‌که شهرداری اصفهان تنها یک درصد از آب آبخوان و آبخیز استان را مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقاتی جروکان گل‌های فصلی و دائمی و گیاهان پوششی و پیازی در سه دوره فصلی تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: برای نوروز سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ هزار گلدان در انواع گل‌های فصلی و گیاهان پیازی را آماده شده است تا به مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های وابسته تحویل داده شود؛ توزیع این گلدان‌ها از اوایل اسفندماه آغاز خواهد شد.

عرفان‌منش افزود: توزیع گل متناسب با موقعیت و حساسیت مناطق انجام شده است و باغ گل‌ها و مناطق یک، سه و پنج شهرداری از انواع گل با ماندگاری و کیفیت بالا بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان این‌که گونه‌های جدید از طریق کاتالوگ‌های ارائه شده به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان انتخاب می‌شود، تصریح کرد: گونه‌های مدنظر به صورت پایلوت کاشته شده است که پس از اطمینان از سازگاری با آب و هوای اصفهان، متناسب با نیازهایی همچون کیفیت و دوام گل، ماندگاری و مقاومت در برابر کم‌آبی به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در این مرحله پس از ارائه آموزش‌های لازم به باغبانان برای آماده‌سازی و کاشت گونه‌های تأیید شده در سطح شهر، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 555511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.