آنچه در بیست و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس گذشت

بیست و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، با دستورکار بررسی لایحه بودجه پیشنهادی، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های لوکس و هیبریدی و برگزاری مزایده عمومی املاک شهرداری جهت تجهیز و هوشمندسازی خیابان‌های شهر با دوربین‌های کنترل ترافیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل رئیسی حسنلنگی منشی شورای شهر بندرعباس در ابتدای این نشست با انتقاد از دیر حضور پیدا کردن بعضی از اعضا در جلسات، تأخیر اعضا را اعلام و اظهار کرد: یعقوب دبیری نژاد ۱۲ دقیقه، عبدالرضا حیدری ۱۹ دقیقه، اسماعیل بواشه ۱۹ دقیقه و فریده عامری ۱۹ دقیقه تأخیر داشتند.

عبدالحسین ارجمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در جریان بررسی افزایش کرایه تاکسی‌های لوکس و هیبریدی جهت فعالیت در فرودگاه بندرعباس گفت: پیشنهاد ما با توجه به قیمت بالای خودرو افزایش ۸۰ درصدی است و اگر نرخ آن مصوب شود هر گونه درخواستی که از شرکت‌های خصوصی بیاید مبنایش مشخص خواهد بود.

وی افزود: نوع خودروهایی که ما لوکس قلمداد می‌کنیم خودروهایی هستند که مدل ساخت آنها از ۲۰۱۵ بالاتر باشد و دنده اتوماتیک باشند و برای هر گونه قراردادی با شرکت‌های جدید هم قطعاً از شورا مصوبه می‌گیریم.

اعضای شورای شهر با افزایش نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی‌های لوکس و هیبریدی برای فعالیت در فرودگاه بین المللی بندرعباس موافقت کردند و افزایش ۸۰ درصد کرایه تاکسی‌های لوکس فرودگاه رأی آورد.

دستور کار دوم فروش اموال مازاد شهرداری بندرعباس بود تا با آن دوربین‌های کنترل معابر سطح شهر خریداری و تجهیز شود.

عبدالحسین ارجمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در ارتباط با این طرح اظهار کرد: املاکی که برای مزایده نقدی پیشنهاد شده سرقفلی مجتمع نگین، و زمین‌های پیامبر اعظم است که از فروش آن‌ها حدود ۲۰ میلیارد تومان به دست شهرداری برای تجهیز دوربین‌ها خواهد آمد.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص فروش اموال مازاد شهرداری و خرید دوربین‌های کنترلی در شهر بیان کرد: در بحث جلوگیری از خام‌فروشی خودمان هم این نظر را داریم که باید از آن پرهیز شود و در بحث دوربین‌ها نگاه ما به حفظ جان شهروندان و همچنین بازگشت سرمایه بود که بخشی از جرایم باید بیاید و صرف آبادانی شهر شود.

وی افزود: ما می‌توانیم در بودجه مبلغی را در نظر بگیریم و خرید دوربین‌ها را موکول به بودجه ۱۴۰۱ کنیم اما اولویت ما با حفظ جان شهروندان است و حتی کاهش یک تصادف و حفظ یک شهروند هم اگر با نصب دوربین انجام می‌شود برای ما مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان‌کرد: نگاه شورا این است که خام فروشی در شهر بندرعباس نداشته باشیم و املاک شهرداری بندرعباس نیز تبدیل به احسن شود تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشد.

فریده عامری نیز بیان‌کرد: با توجه به اینکه ما با تأمین اجتماعی مشکل داریم نمی‌توانیم زمین‌های خود را به فروش برسانیم و حتی املاکی که به فروش رسیده است را هم نمی‌توانیم سند به نام مردم صادر کنیم.

ارجمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در این باره گفت: فعلاً بر اساس برگه واگذاری که از راه و شهرسازی داریم به افراد خواهیم فروخت و به آن‌ها خواهیم گفت که فعلاً نمی‌توانیم برایشان سند صادر کنیم و فروش‌ها با علم کامل به مردم انجام خواهد شد.

یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: من با فروش سرقفلی‌ها موافقم اما اینکه ما ۱۵ قطعه زمین خام را آن هم در منطقه‌ای که هنوز توسعه نیافته است بخواهیم بفروشیم فکر کنم اجحاف در حق شهرداری است.

اعضای شورای شهر بندرعباس با فروش زمین‌ها و املاک برای تأمین دوربین‌های کنترل ترافیک نیز موافقت کردند و جلسه شورای شهر وارد دستورکار سوم یعنی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بندرعباس شد.

فاطمه جراره عنوان کرد: اعضای شورای شهر بندرعباس در تلاش هستند در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه را بررسی و تصویب کنند و برای این امر ممکن است حتی چندین جلسه پشت سر هم نیز برگزار شود.

کد خبر 555432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.