نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار نساجی و پرسپولیس

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز نساجی و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز یکشنبه_ بیست‌وچهارم بهمن‌ماه _ دو تیم نساجی و پرسپولیس در مشهد مقابل هم قرار گرفتند و قضاوت این مسابقه را سیدرضا مهدوی عهده‌دار بود که اگر چه بازی نسبتاً آرامی را سوت زد، اما یک گل نساجی را به دلیل آفساید مردود کرد.

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه در گفت‌وگوی خبرنگار ایمنا با نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی و حسین عسگری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل مردود نساجی

در دقیقه ۶۲ کریم اسلامی روی پاس زامهران فرار کرده و توپ را به قلب دروازه این تیم فرستاد ولی داور را گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

رودنیل: گل کاملاً صحیح بود و داور اشتباه آفساید اعلام کرد.

سلیمانی: به اشتباه مردود شد و مهاجم نساجی با مدافع دورتر پرسپولیس در یک خط قرار داشت. لباس‌های دو تیم در خطا دید داور تأثیر مستقیمی گذاشت.

عسگری: گل صحیح است چون مدافع دیگر پرسپولیس آفساید را پر کرده‌است جایگیری کمک کاملاً غلط است و حدود سه متر پشت آخرین مدافع جایگیری کرده است.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: انتخاب این لباس‌ها برای دو تیم بسیار اشتباه و گیج‌کننده بود. تمام اخطارهایی که در این بازی داده شد و هر چهار گل صحیح بودند. دقیقه ۲۵ سعید آقایی باید کارت می‌گرفت اما داور به او اخطار نداد. آقایی در دقیقه ۸۶ نیز جلوی حمله مؤثر را گرفت که بنابراین باید اخطار دوم را دریافت و اخراج می‌شد. اخراج بازیکن شماره ۸ نساجی درست بود. در دقیقه ۵۰، حقیقی اول آمد و به پهلوان خورد در اصل باید یک پنالتی به سود پرسپولیس می‌گرفت ولی مهدوی تشخیص دیگری داد. در کل مهدوی دوندگی و بازی‌خوانی خوبی داشت و تنها در برخی جاگیری‌ها اشکال داشت.

سلیمانی: اولاً البسه دو تیم خوب نبود و به نظرم باید ناظر فدراسیون و داوری دقت بیشتری روی آن می‌کردند و در گل دوم نساجی که به اشتباه آفساید اعلام شد، تأثیر مستقیم روی خطا دید داور داشت. در برخورد حقیقی و پهلوان در دقیقه ۵۰، خطایی اتفاق نیافتاد اما اگر به دلیل این برخورد به پهلوان اخطار داده باشد، اشتباه است. دقیقه ۵۵ مسعود شجاعی خطایی انجام داد که مستحق اخطار بود اما از آنجا که کارت زرد داشت، داور مدیریت کرد. اخراج کلانتری نیز به درستی انجام شد.

کد خبر 555431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.