هوشمندسازی دو سامانه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان بر هوشمندسازی دو سامانه جامع "حمل‌ونقل" و "شهرسازی" متمرکز شده است.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین سامانه‌های هوشمندسازی شهر اصفهان، اظهار کرد: سامانه جامع حمل‌ونقل این امکان را برای شهروندان فراهم می‌کند تا از زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها و در مرحله بعدی قطار شهری مطلع شوند.

وی با بیان این‌که معاونت حمل‌ونقل، مالی و اقتصادی شهرداری، مسئولان اصفهان‌کارت و شرکت واحد اتوبوسرانی برای تحقق سامانه جامع حمل‌ونقل در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند، افزود: در سازمان فاوا همکاری‌های لازم برای عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر سامانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به سامانه شهرسازی، تصریح کرد: این سامانه تا پایان شهریورماه سال آینده خدمات مربوط به حوزه شهرسازی از جمله توزیع پروانه ساختمانی، استعلام بانک‌ها و مسائل مربوط به آن را به صورت کامل‌تر به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای دو سامانه جامع حمل‌ونقل و شهرسازی، گفت: قرارداد سامانه جامع حمل‌ونقل با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ منعقد شده است و تا پایان سال جاری فاز نخست این سامانه به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ابطحی با بیان این‌که برای سامانه شهرسازی اعتباری حدود ۱۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در سامانه حمل‌ونقل عمومی سیاست کاری برای کاهش آلودگی هوا، ترافیک روان و استفاده بهتر شهروندان از شرایط و امکانات شهرداری است، بنابراین شهروندان می‌توانند از برنامه زمان‌بندی اتوبوس‌رانی و در گام بعدی قطار شهری مطلع شوند و از امکانات موجود استفاده بهتری ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه شهرسازی با ارائه خدمات‌رسانی بهتر، برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای خواهد بود تا شهروندان به جای مراجعه حضوری به شهرداری، خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

کد خبر 555425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.