معرفی برترین‌های مسابقات بومی عشایری کاشان

نخستین دوره مسابقات بومی عشایری که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و پویش مردمی لتحر به منظور حفظ بازی‌های بومی و محلی به عنوان میراث معنوی ارزشمند و گران‌بها برگزار شد، با معرفی برگزیدگان به خط پایان رسید.

محمد حسین واحدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که ویژه بانوان و در سه رشته و سه رده سنی، لی لی (نونهالان پنج تا هشت سال)، هفت سنگ (نوجوانان هشت تا ۱۵) و چوب‌کشی (جوانان ۱۵ تا ۳۵ سال) تعریف شده بود، ۱۲۰ علاقه‌مند از شهرهای کاشان و آران و بیدگل با حضور در سالن ورزشی شهدای غواص با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان افزود: در نخستین دوره مسابقات بومی – عشایری بر اساس رأی مجتبی سرمستی، داور این رقابت‌ها و نظر فتانه ابراهیمی، سوده کاظمی و سمیه آقاجانی سرداوران این رقابت‌ها، حدیثه شعبانی، مهتاب علیزاده و زهرا قهرودی به ترتیب برگزیده اول تا سوم رشته لی‌لی شدند و در رشته هفت سنگ، عارفه حاجتمند، کوثر صفری و محدثه یزدی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در چهارچوب این رقابت‌ها که با همکاری هیأت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی- محلی و اداره ورزش و جوانان کاشان و با حمایت مالی، مدیریت سنگ آپادانا، مدیریت فرش کیان و مدیریت سنگ زیباگستر انجام شد، در رشته چوب کشی در سن ۱۵ تا ۲۰ سال در وزن ۴۵+ فاطمه تقی‌زاده، هانیه جوی، یاسمن پیرزاده به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

واحدیان تاکید کرد: همچنین در وزن ۵۵ ملیحه خانجانی، زهرا شعبانی و پریسا شیبانی و در وزن ۶۵ فریبا زرشکی، رقیه هیزمی و ریحانه دستیار و در سن ۲۰ تا ۳۰ سال فاطمه جودار، فاطمه صحرانورد و فاطمه بذرا و در سن ۳۰ سال به بالا آسیه استادی، سمیه زینعلی و زینب مردانی موفق به دریافت رتبه‌های اول تا سوم شدند.

به گزارش ایمنا؛ در پایان این مسابقات با حضور فرماندار و تعدادی از مدیران و مسئولان کاشان و شهردار ابوزیدآباد و جمعی از مدیران و مسئولین این شهر با اهدا حکم و جوایز از برترین‌ها تقدیر شد.

کد خبر 555422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.