ایجاد سرپناه‌های اضطراری در تورنتو با پیش‌بینی سرمای شدید

شورای شهر تورنتو با پیش‌بینی بروز سرمای شدید، برای افراد بی‌خانمان سرپناه‌های اضطراری گرم و ایمن برای استراحت، صرف غذا و محافظت در برابر سرما ساخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تورنتو چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی، پیشروی جهانی در زمینه فناوری، امور مالی، فیلم، موسیقی، فرهنگ و نوآوری است و به دلیل سرمایه‌گذاری‌های حمایت‌شده توسط دولت، ساکنان و کسب‌وکارها، همواره در صدر رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قرار دارد. این شهر، خانه بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار شهروند است که تنوع و تجربیات ارزشمند آنها این شهر بزرگ را به موتور پیشروی اقتصادی کانادا و یکی از متنوع‌ترین و زیست‌پذیرترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

با ورود مجدد سامانه هوای سرد به تورنتو و پیش‌بینی کاهش شدید دما در آخر هفته گذشته، شورای شهر تورنتو به آماده‌سازی فضاهای سرپناهی بیشتر برای افراد بی‌خانمان اقدام کرد تا مطمئن شود تمام این افراد با آغاز سرما به مکانی امن، دلپذیر و گرم برای محافظت از خود در برابر سرما، استراحت و صرف غذا دسترسی دارند.

لزوم ایجاد سرپناه اضطراری در تورنتو

همه‌گیری مداوم کووید -۱۹، بحران مواد افیونی و فقدان قابل توجه مسکن حمایتی و مقرون‌به‌صرفه، همگی باعث می‌شود بسیاری از مردم تورنتو با مشکلات قابل‌توجهی مواجه شوند و به سرپناه و حمایت اضطراری نیاز داشته باشند. مسئولان تورنتو در همکاری نزدیکی با همتایان اجتماعی خود (به ویژه با پیدایش سامانه هوای سرد) اقدامات جامعی را برای ارائه خدمات به افراد بی‌خانمان انجام دادند و کارکنان بخش‌های مربوطه با تلاشی بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر به افزودن بیش‌از ۸۰ فضا به ۴۹ فضای فعال موجود در شهر برای آخر هفته گذشته پرداختند.

با همکاری کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات برای به حداکثر رساندن فضا و افزودن منابع بیشتر به منظور آنلاین کردن فضاهای جدید، در سرپناه‌های موجود مکان‌هایی برای استراحت ۲۴ ساعته و مراکز گرمایشی فراهم شده است. تورنتو همچنین در مناطقی مثل اماکن عمومی که در حال حاضر از آن‌ها به‌عنوان فضای خواب استفاده نمی‌شود، فضاهای اضطراری موقت ایجاد کرده است و مراجعینی که نیاز به سرپناه اضطراری دارند پس از تماس با شماره‌های اختصاص‌یافته مرکزی، به این فضاهای موقت ارجاع داده می‌شوند. این افراد به محض آماده شدن یک سرپناه دائمی به آن منتقل می‌شوند و از حمایت‌های گسترده مانند مراقبت‌های سلامتی، جسمی و روانی بهره‌مند خواهند شد.

سرپناه‌های دائم و موقت با توجه به شرایط حال حاضر، سلامت شهر و ایمنی افراد را در اولویت قرار داده و با اتخاذ رویکردی جامع برای کاهش اثرات کووید -۱۹، تمام موارد مربوط به محدودیت‌های کرونایی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، پیشگیری و کنترل عفونت (IPAC)، دسترسی همه به ماسک و مواردی از این قبیل در آن‌ها لحاظ شده است. افراد ساکن در این سرپناه‌ها هر سه دوز واکسن خود را دریافت می‌کنند و از خدمات مراقبتی و درمانی ۲۴ ساعته برخوردار می‌شوند.

طرح خدمات زمستانی و سیستم سرپناه شهر تورنتو

مشابه با اقدامات مسئولان شهری در مقابله با همه‌گیری کرونا که تا به امروز به‌طور موفقیت‌آمیزی اجرا شده است، طرح خدمات زمستانی تورنتو نیز تکامل یافته است و در صورت لزوم مطابق با نیازهای موجود و در راستای بهترین پاسخ‌گویی با این نیازها منطبق خواهد شد. علاوه بر این، همان‌طور که پروتکل‌های سختگیرانه کرونا در اولویت قرار دارد، سیستم سرپناه شهر که با تشدید سرمای هوا علاوه بر توسعه فضاهای ایجاد شده برای افزایش ظرفیت‌های موجود کار می‌کند، از آغاز فصل سرما با نیازهای موجود سازگار شده و از ۲۰۰ فضای جدید در اکتبر ۲۰۲۱، در حال حاضر به ۵۰۰ فضا افزایش داشته است. فضاهای اضطراری موقتی که در چنین مواقعی در دسترس قرار می‌گیرند، کمک می‌کنند مطمئن شوید که هیچ‌کس در سرما رها نمی‌شود.

مراکز گرمایشی شهر که با اعلام هشدار هوای بسیار سرد (ECWA) توسط بهداشت عمومی فعال می‌شود و البته در موارد خاص برای فعال شدن مستقل از ECWA عمل می‌کند، جزو جدایی‌ناپذیر طرح خدمات زمستانی است و در سال جاری از هفتم ژانویه تاکنون یک‌سره قابل دسترسی بوده و ظرفیت آن از ۱۵۰ به ۱۶۵ افزایش داشته است؛ چرا که اثرات قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض هوای بسیار سرد بر سلامتی مهم و خطرات آن بسیار زیاد است، لذا در طول زمستان و به ویژه با ورود سامانه‌های هوای بسیار سرد، تیم‌های اطلاع‌رسانی شورای شهر تورنتو با عنوان "از خیابان‌های شهر تا خانه‌ها" به توزیع پتو، کیسه‌خواب و لباس‌های گرم، همچنین ساماندهی افراد بی‌خانمان برای یافتن سرپناه اقدام می‌کنند.

برنامه‌های شورای شهر تورنتو برای آینده افراد بی‌خانمان

شورای شهر تورنتو در نظر دارد که اقدامات موقت خود در زمینه ایجاد سرپناه برای افراد بی‌خانمان را به گزینه‌های واقعی برای ایجاد مسکن دائمی پایدار و در دسترس برای این افراد تبدیل کند، برنامه مسکن ۱۰ ساله شهر با عنوان "خانه‌سازی تا ۲۰۲۰-۲۰۳۰" اقداماتی در سراسر طیف مسکن‌سازی، از بی‌خانمانی، اجاره و مالکیت مسکن گرفته تا مراقبت طولانی‌مدت از سالمندان را در بر می‌گیرد. مطابق با این طرح، ۴۰ هزار خانه استیجاری جدید شامل ۱۸ هزار مسکن حمایتی تا سال ۲۰۳۰ در تورنتو ایجاد خواهد شد.

همچنین شورای شهر تورنتو با اجرای طرح ۲۴ ماهه پاسخگویی به مشکلات مسکن و بی‌خانمانی در دوران شیوع کووید -۱۹ که مطابق با آن قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۲، دو هزار مسکن حمایتی ایجاد شود، از اوایل سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۵۰ مسکن حمایتی ایجاد کرده است و انتظار می‌رود تعداد ۳۰۰ مسکن دیگر نیز تا پایان زمستان جاری در آن ساخته شود. مسئولان شهر اعلام کرده‌اند که این روند ساخت‌وساز تا جایی ادامه پیدا می‌کند که سیستم سرپناه شهر به سیستمی پایدار، پاسخگو و مجهز برای ارائه خدمات اساسی و محافظت از زندگی افراد بی‌خانمان تبدیل شود، این برنامه انعطاف‌پذیر است و حتی در مواجهه با تقاضای فزاینده روزانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مسئولان تورنتو از سلامت و ایمنی آسیب‌پذیرترین قشر اجتماع خود اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 555404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.