۹۰ درصد معابر آبادان نیازمند اصلاح و بهسازی است

شهردار آبادان گفت: آبادان با داشتن حداقل ۹۰۰ کیلومتر شبکه معابر شهری، تنها ۱۰درصد معابر استاندارد دارد و ۹۰درصد معابر دیگر باید اصلاح و بهسازی شود.

به گزارش ایمنا، حسین حمیدپور اظهار کرد: بازسازی معابر شهری آبادان به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تأمین این میزان اعتبار در آبادان، غیرممکن است و باید در بودجه سالانه دولت دیده شود.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری برای آسفالت خیابان‌های این شهر، افزود: این مقدار قیر تنها برای آسفالت ۱۵ خیابان کافی است که با توجه به فرسودگی بالای معابر رقم بسیار ناچیزی است.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: متأسفانه تجهیزات سازمان عمران شهرداری آبادان به دلیل بی‌توجهی و بازسازی نشدن فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد اما با وجود تمام کاستی‌های موجود تا پایان سال برخی از خیابان‌های شاخص آبادان بهسازی و آسفالت خواهد شد.

حمیدپور اضافه کرد: برای آسفالت هر کیلومتر معابر شهر آبادان نیاز به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با حمایت مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس این اعتبار تأمین شده و اختصاص پیدا کند.

وی بودجه سال جاری شهرداری آبادان را دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: هزینه جاری شهرداری آبادان در سال حدود دو هزار میلیارد ریال است و با این بودجه نمی‌توان اقدامات عمرانی انجام داد.

شهردار آبادان تصریح کرد: سرانه استاندارد درآمدی به ازای هر شهروند ۲۵ میلیون ریال است که با توجه به جمعیت آبادان شهرداری برای اجرای اقدامات عمرانی باید هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار داشته باشد.

حمیدپور به رعایت اصول استاندارد در اجرای پروژه‌های عمرانی سطح شهر اشاره و تاکید کرد: بودجه سالانه شهرداری جوابگوی رفع مشکلات نیست و برای برطرف کردن مشکلات زیرساختی این شهر باید فراملی عمل کرد.

جمع‌آوری یک هزار و ۵۰۰ سرویس نخاله از سطح شهر آبادان

وی با اشاره به انجام عملیات نخاله‌برداری در آبادان گفت: ستاد نخاله‌برداری در آبادان ۵۰ روز پیش تشکیل و عملیات نخاله‌برداری از سطح مناطق سه‌گانه شهری آغاز شد و در این مدت یک هزار و ۵۰۰ سرویس نخاله از سطح شهر آبادان جمع‌آوری شده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه وسعت آبادان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به این میزان وسعت، کیفیت خدمات را کاهش می‌دهد. جمعیت آبادان حدود ۲۷۰ هزار نفر است؛ درحالی‌که وسعت شهر برای جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر طراحی شده است.

حمیدپور افزود: کمبود جمعیت توان اقتصادی شهر را کاهش داده است و اگر وسعت شهر با توجه به جمعیت آن بود، هم زمین خالی کمتری وجود داشت و هم خدمات با کیفیت بیشتری ارائه می‌شد.

وی با اشاره به ثبت قراردادهای شهرداری آبادان در سامانه ستاد، خاطرنشان کرد: همه قراردادها و مناقصه‌های شهرداری آبادان در راستای شفاف‌سازی و خدمات‌رسانی بهتر به مردم در سامانه ستاد ثبت می‌شود و پیمانکاران با رجوع به این سامانه می‌توانند در مناقصه‌های شهرداری شرکت کنند.

شهردار آبادان با بیان اینکه همه قراردادهای کلان شهرداری آبادان مانند مناقصه و مزایده با جزئیات کامل و بدون محدودیت در سامانه ستاد قابل مشاهده است، تصریح کرد: شهرداری یک ارگان مردمی است و همه شهروندان حق دارند از وقایع مدیریت شهری با خبر باشند و سامانه ستاد مسیر دسترسی شهروندان به قراردادها و پروژه‌های شهرداری را آسان می‌کند.

حمیدپور گفت: سامانه ستاد یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مبارزه با فساد، شفاف‌سازی عملکرد، ابهام‌زدایی، احیا و ارتقای سطح اعتماد مردم نسبت به شهرداری است.

وی افزود: متأسفانه در سه ماه اخیر بیش از ۴۰ فقره اجراییه به مبلغ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی طلبکاران به شهرداری ارسال شده که برای جلوگیری از بسته شدن حساب شهرداری باید با آن‌ها به توافق رسید؛ ضمن اینکه این شهرداری راهی جز پرداخت بدهی به صورت اقساط به پیمانکاران ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 555388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.