آرامستان طاقانک خودروی حمل جسد ندارد

شهردار شهر طاقانک گفت: آرامستان طاقانک خودروی حمل جسد ندارد.

داوود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آرامستان طاقانک در شمال شرقی شهر قرار دارد و مساحت آن حدود دو هکتار است، اظهار کرد: آرامستان در نزدیکی شهر است و مردم برای رفت و آمد به آن مشکلی ندارند و جاده دسترسی به آرامستان نیز آسفالت است.

وی افزود: آرامستان دارای پارکینگ خودرو به مساحت شش هزار مترمربع است که نیاز مراجعه‌کنندگان را مرتفع می‌کند؛ این پارکینگ در ایام محرم برای برگزاری مراسم خیمه‌سوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار شهر طاقانک با بیان اینکه دو نیرو در آرامستان به صورت شرکتی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: آرامستان حداقل تا ۱۰ سال آینده ظرفیت دارد اما نیاز است تمهیدات لازم برای سال‌های آینده اندیشیده شود تا با مشکل مواجه نشویم.

امیری به وضعیت غسال‌خانه آرامستان طاقانک اشاره و تصریح کرد: سالن تدفین برای متوفیان زن و مرد جدا است؛ اما مردم علاقه‌مند هستند امور تدفین را خودشان انجام دهند. با این حال نظافت و نگه‌داری غسال‌خانه برعهده شهرداری است.

وی با بیان اینکه امور مربوط به دفن متوفیان و حفاری قبور توسط شهرداری انجام می‌شود، اضافه کرد: متوفیان کرونایی در شهرکرد شست‌وشو می‌شوند، اما خودروی حمل جسد نداریم و درخواست تهیه آن را به سازمان شهرداری‌ها داده‌ایم.

شهردار شهر طاقانک گفت: فضای سبز، حسینیه و سایبان برای برگزاری مراسم در فصول گرم سال در آرامستان طاقانک وجود دارد.

کد خبر 555377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.