کودکان، ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا/آمار واکسیناسیون دوزهای اول و دوم ثابت ماند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه قرمز شدن تمام شهرهای استان دور از انتظار نیست، گفت: آمار ابتلای کودکان به کرونا روی ۲۰درصد ثابت مانده و مدت‌ها است که آمار دوز اول و دوم روی ۸۵ و ۷۵ درصد در افراد بالای ۱۲ سال ثابت مانده است و تزریق دوز سوم نیز ۳۱ونیم درصد است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بیست‌وچهار ساعت گذشته یک‌هزار و ۹۲۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد، تست ۹۴۳ نفر مثبت بوده است.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر افراد بستری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی، یک‌هزار و ۱۷۹ نفر هستند که از این تعداد ۱۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۹ نفر نیز فوت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از تعداد فوتی‌ها نیز شش نفر قطعاً به دلیل ابتلاء به کرونا درگذشتند و سه نفر مشکوک به کرونا بودند.

وی درباره روند واکسیناسیون در استان گفت: مدت‌ها است که آمار دوز اول و دوم روی ۸۵ و ۷۵ درصد در افراد بالای دوازده سال ثابت مانده است و برای دوز سوم نیز شرایط استان در ۳۱و نیم درصد قرار دارد.

عقدک افزود: از یک‌هزار و ۹۲۷ نفر مشکوکی که دیروز به بیمارستان‌ها مراجعه کردند، ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان بودند که این آمار نیز تقریباً ثابت است. به تعبیری ۴۰۰ نفر از تعداد مشکوکان در کل استان را این رده سنی تشکیل می‌دهد.

بستری روزانه ۴۰ کودک امیکرونی در بیمارستان امام حسین (ع)

وی ادامه داد: از این تعداد نیز نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کرده‌اند که تعداد آن‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است که حدود ۱۶۰ نفر از آن‌ها خدمات سرپایی دریافت کردند و حدود ۴۰ نفر بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: عده‌ای از دیگر بیمارستان‌ها به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند. ممکن است دو تا سه نفر از آن‌ها دارای وضعیت وخیمی باشند که موجب بستری طولانی‌مدت آن‌ها بشود. ممکن است مواردی هم باشد که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، مغزی، ایمنی و سرطان خون باشند.

وی ادامه داد: اگر این دسته از کودکان و نوجوانان به بیماری دیگری نظیر کرونا مبتلا شوند، وضعیت وخیمی پیدا خواهند کرد و نیاز به بستری طولانی‌مدت خواهند داشت. در برخی موارد هم ممکن است از بیمارستان امام حسین به دیگر بیمارستان‌ها مانند بیمارستان چمران که تخصصیِ قلب است، ارجاع داده شوند.

قرمز شدن تمام شهرهای استان دور از انتظار نیست

عقدک افزود: نوع جابه‌جایی‌هایی که صورت می‌گیرد، متناسب با نیاز به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی، انجام می‌شود؛ اگر سطح خدمات به اندازه‌ای باشد که بیمارستان امام حسین توانایی ارائه آن را داشته باشد، در همین بیمارستان درمان می‌شوند و اگر نیاز به بخش تخصصی‌تر باشد به مراکز دیگر ارجاع داده می‌شوند.

وی با ارائه کل آمار فوت از نیمه بهمن تاکنون، ادامه داد: آمار فوتی‌ها در روزهای پانزدهم پنج نفر، شانزدهم ۱۰ نفر، هفدهم ۹ نفر، هجدهم پنج نفر، نوزدهم ۱۲ نفر، بیستم هشت نفر، بیست‌ویکم ۱۲ نفر و بیست‌ودوم نیز ۹ بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص وضعیت فعلی امیکرون در استان گفت: با توجه به وضعیت فعلی، قرمز شدن تمام شهرهای استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 555362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.