برگزاری رویداد شتاب پوشاک در اصفهان

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان گفت: امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه_ دو رویداد شتاب در زمینه پوشاک با عناوین «ایده‌های نو در طراحی و دوخت لباس کودک» و «طراحی لباس اجتماع با الهام گرفتن از نمادهای شهر اصفهان» برگزار خواهد شد.

عباس تاتایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانشجویان در هر مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی موظف به گذراندن ۴۸۰ ساعت کارورزی هستند، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان شرایط مناسبی برای گذراندن این ساعات در محیط خارج از دانشگاه را ندارند و نمی‌توانند جایگاه شغلی متناسب با تحصیلات خود داشته باشند.

وی افزود: با توجه به مشکل بسیاری از دانشجویان تصمیم گرفته شد برای دانشجویان شرایط کار در مرکز جهت گذراندن ساعات کارورزی، کلاس‌های عملی، کسب تجربه، درآمد و بر طرف شدن برخی از مشکلات دانشجویان فراهم شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان ادامه داد: بیشترین تولیدات کارگاه این مرکز لباس برای کودکان است؛ دانشگاه با عقد قرارداد از ارگان‌ها، سازمان‌ها و مراکز مختلف سفارش دریافت و مواد اولیه مانند پارچه را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.

وی افزود: طراحی الگو، برش پارچه و تولید محصول جزو فعالیت‌های دانشجویان است و با انجام آن علاوه بر گذراندن ساعات کارورزی، دانشجویان کسب درآمد می‌کنند؛ البته دانشجویان تنها به مقدار ساعت کارورزی تعیین شده حضور دارند و به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند.

تاتایی در رابطه با میزان درآمد دانشجویان مرکز گفت: هدف اصلی تشکیل این کارگاه گذراندن ساعات کارورزی دانشجویان است، اما اگر شخصی بعد از گذراندن ساعات کارورزی به همکاری ادامه دهد، بر اساس میزان فعالیت درآمد کسب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عمده محصولات کاربردی توسط این کارگاه تولید و عرضه می‌شود، گفت: اسفندماه ۱۳۹۸ که در موج اول کرونا قرار داشتیم با کمبود ماسک مواجه شدیم و به همین دلیل تمام خط تولید در ایام تعطیلات عید به تولید ماسک اختصاص یافت. با شرکت بهیار صنعت و کارخانه قند نقش‌جهان قراردادی جهت طراحی و دوخت لباس منعقد شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان اشاره کرد: امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه_ دو رویداد شتاب در زمینه پوشاک با عناوین «ایده‌های نو در طراحی و دوخت لباس کودک» و «طراحی لباس اجتماع با الهام گرفتن از نمادهای شهر اصفهان» برگزار خواهد شد.

وی افزود: طی این استارت‌آپ ایده‌های نو مطرح می‌شود و مرکز آموزش علمی-کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان به عنوان مرکز نوآوری پوشاک موظف به حمایت از ایده‌ها و طرح‌هایی که منجر به تولید ثروت می‌شود، است.

تاتایی تصریح کرد: این رویداد هر سال با عنوانی از چالش‌های این صنعت برگزار می‌شود و تمام ایده‌ها مانند تولید اپلیکیشن، دستگاه، طراحی و به طور کلی هر ایده مربوط به صنعت پوشاک توسط متخصصان این رشته داوری می‌شود. در صورتی که ایده‌ها قابلیت عملیاتی شدن و تولید ثروت داشت مورد حمایت مالی و معنوی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 555354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.