سبقت غیرمجاز از مصادیق بارز تجاوز به حقوق شهروندی

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: سبقت غیرمجاز یکی از مصادیق بارز تجاوز به حقوق انسانی و شهروندی محسوب می‌شود و علاوه بر به خطر انداختن ایمنی راننده، سلامتی سایر کاربران ترافیک را نیز به خط می‌اندازد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سبقت غیرمجاز و عبور از سایر خودروها در مکان‌های غیرایمن، یکی از عوامل عمده در بروز تصادفات است؛ این عامل نیز مانند سرعت غیرمجاز، علاوه بر به خطر انداختن ایمنی خود راننده، سلامتی سایر کاربران ترافیک را نیز به خطر می‌اندازد.

وی افزود: سبقت غیرمجاز یکی از مصادیق بارز تجاوز به حقوق انسانی و شهروندی محسوب می‌شود. سبقت گرفتن روی خط ممتد، علاوه بر افزایش احتمال وقوع تصادف، منجر به تجاوز و ورود به حریم قانونی و حقوقی سایر افراد می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: برابر آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به تمام سطوح خیابان، جاده، کوچه و معابری که برای عبور و مرور عموم اختصاص داده شده است، راه گفته می‌شود؛ بنابراین راه یک فضای عمومی برای استفاده مناسب از قوانین ترافیکی وضع شده است و استفاده نامناسب و غیرقانونی از آن منجر به تضییع حقوق سایر شهروندان می‌شود.

کد خبر 555328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.