داروی آرتریت به فهرست داروهای کووید-۱۹ اضافه شد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) داروی آرتریت موسوم به "توسیلیزوماب" را به فهرست داروهای بیماری کووید-۱۹ در شرایطی که علائم بیماری شدید است، اضافه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی توسیلیزوماب که برای درمان آرتریت تجویز می‌شود، می‌تواند باعث بهبود شرایط افرادی شود که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری هستند. محققان معتقدند که آنتی‌بادی مونوکلونال که در تولید داروهای ضدالتهابی کاربرد دارد؛ خطر مرگ و میر و همچنین مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را در میان برخی از افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ کاهش می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) داروی آرتریت توسیلیزوماب را به فهرست داروهای کووید -۱۹ اضافه کرده است. افرادی که به نوع شدید بیماری مبتلا شده‌اند و از علائم آن رنج می‌برند، می‌توانند این دارو را استفاده کنند. به نظر می‌رسد که کشورهای زیادی با کمبود داروی توسیلیزوماب مواجه هستند. قیمت این دارو زیاد است؛ اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که قیمت یک دوز از این دارو در کشورهای کم‌درآمد تا ۶۰۰ دلار نیز می‌رسد.

داروی توسیلیزوماب پیش از این برای درمان آرتریت در تقریباً ۱۲۰ کشور جهان مجاز اعلام شده بود؛ لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا میزان تأثیرگذاری این دارو بر بیماری کووید -۱۹ مشخص شود.

کد خبر 555316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.