افرایش ۲۹درصدی برخورد با تخلفات/نمره منفی برای رانندگان حادثه‌ساز

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز توسط پلیس راه استان در ۱۰ ماهه سال جاری، رشد ۲۹ درصدی داشته است، گفت: تمام تخلفات حادثه‌ساز دارای نمره منفی است و زمانی که نمرات منفی به حد نصاب برسد، گواهینامه راننده توقیف خواهد شد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، اظهار کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز توسط پلیس راه استان اصفهان در ۱۰ ماهه سال جاری، رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تمام تخلفات حادثه‌ساز دارای نمره منفی است، افزود: نمره منفی در گواهینامه رانندگان دارای تخلفات حادثه‌ساز ثبت می‌شود و برابر قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، زمانی که نمرات منفی به حد نصاب برسد، گواهینامه راننده توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: وقوع و مشاهده تخلفات حادثه‌ساز در شأن مردم قانون‌مدار استان اصفهان نیست و رسیدن به درصد بالاتر این عدد نشان‌دهنده بی‌توجهی رانندگان، به خصوص رانندگان بومی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف و تجاوز به چپ، استفاده از تلفن همراه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی جزو تخلفات حادثه‌ساز است و نقش بسیار مؤثری در تصادفات به خصوص تصادفات منجر به فوت دارد؛ بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود از انجام تخلفاتی که باعث به خطر انداختن جان خود یا سایر کاربران راه است، خودداری کنند.

کد خبر 555312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.