اینتل وارد فضای کریپتوکارنسی می‌شود

معاون ارشد سیستم‌های محاسباتی شتاب‌دهنده و گروه گرافیکی اینتل گفت: این شرکت برای کمک به توسعه فناوری‌های بلاک چین با معرفی شتاب‌دهنده‌های استخراج رمزارز کارآمد همکاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینتل کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جدیدی را در بخش کودوری (Koduri) تشکیل خواهد داد. این شرکت مسئول ساخت پلتفرم‌های سیلیکونی سفارشی برای بهینه سازی عملکرد استخراج بلاک چین و طراحی ابررایانه‌ها خواهد بود.

اینتل اعلام کرد: نوآوری‌های مدارش، شتاب‌دهنده بلاک‌چینی را ارائه می‌کند که بیش از ۱۰۰۰ برابر عملکرد بهتری در هر وات یا انرژی مصرف‌شده در واحد زمان، نسبت به پردازنده‌های گرافیکی اصلی مورد استفاده برای استخراج شبکه‌های بلاک چین، که از رمزگذاری SHA-256 استفاده می‌کنند، دارد.

این شرکت افزود: آرگو بلاکچین، (Block) و زیرساخت گرید (GRIID) از اولین مشتریان ما برای این محصول آینده هستند، این معماری بر روی یک قطعه کوچک سیلیکون پیاده سازی شده است تا کمترین تأثیر را بر عرضه محصولات فعلی داشته باشد.

اینتل در طول سال‌ها رابطه عجیب و کم حاشیه‌ای با فضای ارزهای دیجیتال داشته است. دشواری استخراج بیت کوین به حدی افزایش یافته است که ASIC ها بیش از GPU ها برای شانس سودآوری مورد نیاز هستند. در مورد استخراج اتریوم، انویدیا و ای‌ام‌دی در حال حاضر با پردازنده‌های گرافیکی خود که به صورت انبوه به استخراج‌کنندگان محلی فروخته می‌شوند، بر این حوزه تسلط دارند. قبل از رونمایی از سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین، اینتل به غیر از تصاحب سهم کوچکی از سهام کوین‌بیس در سال گذشته، اقدام چندانی در حوزه کریپتو ندیده بود.

کد خبر 555308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.