یک ادعای تازه درباره زمان سرایت امیکرون!

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه ویروس امیکرون پس از پنج روز توانایی سرایت از فرد بیمار را ندارد گفت: مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال این ویروس از مبتلایان به امیکرون تا ۲۵ روز صحیح نیست.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد علوی در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دوره بیماری در سویه امیکرون کوتاه‌تر است، مدت مرخصی کارکنان به پنج روز کاهش یافته است.

وی درخصوص مدت زمان انتقال امیکرون از بیماران مبتلا به دیگر افراد، افزود: در گذشته میزان مرخصی افراد شاغل دو هفته بود تا موجب انتشار بیماری در محل کار نشوند اما اکنون مبتلایان به امیکرون از زمان مثبت شدن تست، باید پنج روز در منزل بمانند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه از ابتدای بروز بیماری کرونا تاکنون ۵۶۹ هزار و ۷۸۷ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شدند، گفت: در شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۴۶۳ بیمار کرونایی در این استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن ۹۷۳ بیمار کمتر است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که این میزان نسبت به روز قبل از آن ۱۸ مورد کمتر شده است. همچنین در چند روز گذشته سیر بیماران بهبود یافته افزایشی است.

۹۷.۵ درصد بیماران کرونایی خوزستانی بهبود یافته‌اند

علوی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۵۲۶ هزار و ۵۳۲ نفر معادل ۹۷.۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان بهبود یافته‌اند؛ همچنین ۲۹ هزار و ۷۵۳ نفر از این بیماران در حال سپری کردن دوره قرنطینه خانگی هستند.

وی با اشاره به تزریق شش میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان، اظهار کرد: تاکنون ۸۴.۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دوز و ۷۱.۶ درصد دو دوز را تزریق کرده‌اند همچنین پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال استان ۲۷ درصد است.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 555285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.