منابعی برای تغییر تجهیزات نیروی زمینی ارتش به وجود آورده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: منابعی را به وجود آوردیم تا بتوانیم تجهیزات نیروی زمینی را تغییر دهیم و تجهیزات متناسب با نیروی واکنش سریع را جایگزین کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوره تئوری هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، با بیان این‌که ولی فقیه موجب می‌شود مسیر را به درستی تشخیص دهیم گفت: در غیاب امام عصر (عج) صراط مستقیم، ولی فقیه است.

وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی یک الگوی همیشه جاودان است، افزود: شهید صیاد شیرازی ولایت‌مداری را با گوشت، پوست و خون خود لمس کرده بود و سرباز واقعی ولایت فقیه بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن گفت: ملت قهرمان ایران، بار دیگر حماسه آفریدند و ولایت‌محوری و ولایت‌مدار بودن خود را به منصه ظهور رساندند.

امیر سرتیپ حیدری با بیان این‌که باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم، تصریح کرد: دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های هیئت معارف جنگ اهتمام دارند تا خط سرخ شهادت نسل به نسل الگو شود و هرگز به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: دوران دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که هر چقدر برداشت کنیم به آن گنجینه افزوده می‌شود و هرگز فراموش نخواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمن افسار گسیخته جانانه ایستادگی کرد، گفت: ارتش در دوران دفاع مقدس دشمن بعثی را متوقف کرد و با کاستی‌های موجود تمام نیروهای مردمی شناسایی شده در کشور توسط کادر نظامی نیروی زمینی و هوایی ارتش آموزش داده شده و مسلح شدند.

امیر سرتیپ حیدری خطاب به دانشجویان حاضر در دوره هیئت معارف جنگ گفت: جنگ امروز تنها با سلاح به پیروزی نمی‌رسد. جنگ یک علم است که انسان‌های عالم بهره‌مند از هنر فرماندهی با در اختیار داشتن علم جنگ و تجهیزات به‌روز می‌توانند جنگ را به پیروزی برسانند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: نیروی هوایی قهرمان ما در دوران دفاع مقدس به دشمن فهماند که یک نیروی الهی است و دشمن را سر جای خود نشاند و در دریا نیروی دریایی ارتش ایران، نیروی دریایی صدام ملعون را از رده خارج کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش نقش بسیار پررنگی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش در تمام عملیات‌ها با قدرت حضور داشت و پس از جنگ تحمیلی، نیروی زمینی در پاکسازی اراضی مین‌گذاری شده نیز به یاری ملت شتافت.

امیرسرتیپ حیدری افزود: نیروی زمینی ارتش از سال ۷۵ تا ۸۱ یک نبرد نفس‌گیر مظلومانه با منافقین و ضدانقلاب در مرزهای جنوب غرب و غرب کشور داشت و همچون دفاع مقدس در مرز مستقر شدیم و به مبارزه با منافقین پرداختیم که در هیچ کتابی آورده نشده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تجهیزات و تسلیحات نیروی زمینی ارتش گفت: چهار ویژگی برای تجهیزات نیروی زمینی ارتش تعریف کردیم و امروز سرمایه‌گذاری ما بر روی سلاح‌های دورزن، نقطه‌زن، دارای قابلیت اتوماسیون و هوشمند بودن است.

وی با اشاره به تشکیل یگان موشکی در نیروی زمینی خاطرنشان کرد: منابعی را به وجود آوردیم تا بتوانیم تجهیزات نیروی زمینی را تغییر دهیم و تجهیزات متناسب با نیروی واکنش سریع را جایگزین کنیم.

امیر سرتیپ حیدری با بیان این‌که در ۴۵ نقطه کشور در حال احداث منازل سازمانی و پادگان‌های جدید هستیم، یادآور شد: در دیداری که با فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) داشتم، ایشان از اقدامات نیروی زمینی ارتش به طور کامل رضایت داشتند و این به عنوان برگ زرین ولایت‌مداری برای نیروهای ما در ارتش است.

کد خبر 555278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.