افزایش امنیت ایرتگ‌ها در به‌روزرسانی جدید Find My

شرکت اپل به‌روزرسانی جدیدی برای شبکه Find My ارائه می‌دهد که باعث افزایش امنیت ایرتگ‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدتی پیش خبری در زمینه استفاده مجرمان از ایرتگ اپل برای ردیابی طعمه‌های خود در فضای مجازی منتشر شد، اکنون این شرکت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های مختلفی در شبکه Find My ارائه خواهد کرد تا مانع بروز این اتفاق‌ها شود. شرکت اپل چندین تغییر در این به‌روزرسانی اعمال خواهد کرد؛ برای نمونه، به هشدار جدیدی اشاره کرده است که به کاربران در مرحله راه‌اندازی اعلام می‌کند ایرتگ‌ها به Apple ID هر فرد متصل است. همچنین اعلانی را نمایش می‌دهد که هشدار می‌دهد این گجت به منظور ردیابی وسایل شخصی طراحی و تولید شده است و استفاده از آن برای ردیابی افراد جرم محسوب می‌شود.

بخش دیگر اضافه شده به نسخه جدید Find My، قادر است لوازم جانبی ناشناخته را تشخیص دهد، در این بخش هنگام شناسایی ایرتگ یا هرگونه دستگاه ردیابی دیگر که با شبکه Find My کار می‌کند، به کاربر اطلاع داده می‌شود. به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی‌های جدید به‌زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، با این وجود سازنده آیفون اعلام کرده است که قصد دارد تغییرات دیگری تا اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی ارائه کند.

یکی از این قابلیت‌ها Precision Finding نام دارد که به کاربران آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ اجازه می‌دهد ایرتگ‌های ناخواسته را با جست‌وجوی دقیق شناسایی و مکان‌یابی کند. شرکت اپل اعلام کرده است که در حال توسعه قابلیت دیگری است که کاربران را از حضور ایرتگ ناخواسته در دستگاه‌های iOS خود آگاه می‌کند. کاربران از ایرتگ برای دستیابی به مکان دقیق وسایل خود استفاده می‌کنند، اما اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی افراد سودجو از آن‌ها برای تعقیب افراد استفاده می‌کنند. شرکت اپل اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های در نظر گرفته شده به منظور پیشگیری از چنین سوءاستفاده‌هایی است.

کد خبر 555275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.