برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای به میزبانی اصفهان

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها، پنجم وششم اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد راستی امروز _شنبه بیست و سوم بهمن‌ماه_ در نشست خبری "هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها" با اشاره به برگزاری این کارگاه از سال ۹۲ در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: نخستین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای بهمن ماه ۹۴ در دانشگاه اصفهان برگزار شد و نهادهای حاکمیتی را هوشیار کرد که مراکز علمی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای توانمند است.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با سرمایه‌گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موجب تمرکز بر آموزش، پژوهش و کارآفرینی در فلات مرکزی ایران شد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و دبیر کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌ها، دوره‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی، ایجاد آزمایشگاه‌های سرگرمی و حمایت از کسب‌وکارهای حوزه سرگرمی از جمله تصمیماتی بود که در این کنفرانس اتخاذ شد.

راستی تصریح کرد: سال ۹۴ از میان مقالات ارسالی به دبیرخانه، ۹۰ مقاله پذیرفته شد که ۳۳ مقاله به صورت شفاهی و ۵۷ مقاله به صورت پوستری ارائه شد. در سال ۹۵ در دومین کنفرانس از بین مقالات ارسالی به دبیرخانه، ۸۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که ۳۵ مقاله به صورت شفاهی و ۵۲ مقاله به صورت پوستری ارائه شد.

وی ادامه داد: سال ۹۶ سومین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و از میان مقالات ارسالی به دبیرخانه ۸۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که ۳۴ مقاله به صورت شفاهی و ۴۶ مقاله به صورت پوستری ارائه شد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و دبیر کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: سال ۹۷ چهارمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و از میان مقالاتی ارسالی ۷۴ مقاله پذیرفته شد که ۴۸ مقاله به صورت شفاهی و ۲۶ مقاله به صورت پوستری ارائه شد. ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای نیز سال ۹۹ برگزار شد و هفتمین کنفرانس نیز در حال برگزاری است.

راستی افزود: مجموعاً ۴۷۷ مقاله در این شش سال پذیرفته شد که ۲۲۵ مقاله به صورت شفاهی و ۲۵۲ مقاله به صورت پوستری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها، پنجم وششم اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۱۰۱ مقاله برای ارائه در این کنفرانس دریافت شده و بیش از ۷۰ داور متخصص و هفت داور مقالات بین رشته‌ای داوری را برعهده دارند؛ مقالات دریافتی کنفرانس ۱۴۰۰ در حوزه روانشناسی و یادگیری، هنر، فنی و مهندسی، حقوق، مدیریت و علوم انسانی و پزشکی است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان افزود: این کنفرانس با هفت نشست تخصصی ارائه مقالات و با حضور متخصصانی از ایران، ژاپن، مالت، سنگاپور، آمریکا، فنلاند اسکاتلند، ولز، نیوزلند، هلند، ایتالیا، سوئد و استرالیا برگزار می‌شود.

راستی خاطرنشان کرد: Mejeur Cody، استادیار مطالعات بازی دانشگاه ایالتی Buffalo نیویورک و Butt Ann-Mahli، دانشجوی دکتری رسانه و ارتباطات دانشگاه سیدنی هستند که نتایج آخرین تحقیقات خود را در هفتمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها ارائه می‌کنند. این دو پژوهشگر، چهارشنبه _چهارم اسفندماه_ نتیجه آخرین تحقیقات خود را در پیش‌رویداد آنلاین هفتمین کنفرانس بین‌المللی "بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها" ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این کارگاه که با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال _پنجشنبه پنجم اسفندماه_ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار می‌شود سه نفر از متخصصین حوزه مطالعات و طراحی بازی در مورد شاخص‌های عملکرد بازی، الگوی داده‌ها و طراحی بازی‌های دیجیتال بر اساس داده‌ها به گفتگو خواهند پرداخت. حمیدرضا صیدی، عضو مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال و دانشجوی دکتری دانشگاه اومئو به تعریف و توصیف شاخص‌های عملکردی بازی خواهد پرداخت؛ شقایق کلی، عضو مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در مورد الگوی داده‌های سخن می‌گوید و شهره اسماعیلی در مورد چگونگی استفاده طراحان بازی از داده‌ها برای طراحی بهینه صحبت می‌کنند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و دبیر کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای گفت: جمعه _ششم اسفندماه_ ساعت ۱۱ به صورت آنلاین کاظم پورالوار، عضو هیأت علمی دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، Aguayo Claudio، مشاور ارشد نوآوری دیجیتال و عضو هیأت علمی دانشگاه تکنولوژی اوکلند و علی طاهری، مسئول تحقیقات رسانه‌های دیجیتال در AppLab حضور خواهند داشت و در مورد آنچه در AppLab در حوزه تلفیق تکنولوژی‌های واقعیت مجازی، افزوده، ترکیبی با آموزش و یادگیری می‌گذرد به گفتگو خواهند پرداخت.

راستی ادامه داد: حسام ساکیان محمدی، عضو هیأت علمی دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز میزبان پنل the novel intersection of sports and video games است که جمعه _ششم اسفندماه_ ساعت ۱۲ به صورت آنلاین برگزار می‌شود، است. در این پنل در مورد فرصت‌های بوجود آمده به واسطه گیم‌ها و چالش‌های طراحی، اعتبارسنجی و تجاری سازی آنها گفت‌وگو می‌شود.

کد خبر 555221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.