عالمان و معلمان حاملان علم خدا هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در جمع اساتید حوزه‌های علمیه کاشان گفت: عالمان و معلمان حاملان علم خدا هستند و بعد از رسول خدا مأمور ابلاغ دستورات خداوند به بشر بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سلیمانی به مناسبت بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین مدنی از اساتید بزرگ کاشان به جایگاه رفیع و والای مقام معلم در اسلام اشاره و اظهار کرد: در تعالیم دینی ما، مقام معلم با مقام پدر و مادر برابری می‌کند؛ در حقیقت والدین پدر و مادر جسمانی ما هستند و معلمان و استادان نقش والدین روحانی ما را بر عهده دارند که باید قدردان زحمات آن‌ها بود.

وی افزود: بی تردید اگر اندیشه‌های والا، تخصص‌های لازم و مهارت‌های سودمند را از استادان و معلمان یاد بگیریم و آن را با تربیت و اخلاق پسندیده همراه کنیم، زندگی خوب و گلشن می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه دین اسلام تنها دینی است که بر دانش‌آموزی و فراگیری علم تاکید ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام کسب علم مرز جغرافیای خاصی ندارد و حتی بر کسب علم ولو در سرزمین‌های دور دست نیز تاکید شده است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه هیچ چیز نباید مانع فراگیری علم شود و بسیاری از علمای بزرگوار ما در شرایطی بسیار دشوار به نگارش آثار خود می‌پرداختند، تصریح کرد: امید دارم نهادها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های سهیم در پیشرفت کشور با مشارکتی فعال، مؤثر و قدرشناسی از تلاش‌های معلمان و اساتید، از مسئولیت خویش در قبال حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه غافل نشوند تا این نهادهای مهم علم و دانش بتواند اثربخش‌تر از هر زمان به فعالیت‌های خود بپردازد.

وی افزود: استقرار جامعه اسلامی، رسیدن به اهداف و شاخص‌های تمدن نوین اسلامی، دست یافتن به پیشرفت جامع و فراگیر و بهره‌مندی از جامعه صالح، سالم و موفق مستلزم داشتن منابع انسانی، توانمند، صالح و صادق است که شرافت آن متعلق به جامعه معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه است.

کد خبر 555196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.