احیای دوباره ناژوان در گروی جریان دائمی زنده‌رود است

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: احیای منطقه ویژه ناژوان به عنوان ریه شهر اصفهان در گروی جریان دائمی زنده‌رود است.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری با تمام توان برای زنده نگه‌داشتن عرصه پارک جنگلی ناژوان تلاش می‌کند، زیرا ظرفیت عظیم فضای سبز ناژوان به عنوان سرمایه‌ای گرانبها بوده است که باید به نسل‌های بعدی تحویل داده شود.

وی با اشاره به همراهی قابل تحسین مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه حفاظت و نگهداری از فضای سبز شهر، افزود: کم‌آبی سال‌های اخیر باعث ضعیف شدن درختان و ناتوانی آن‌ها در تحمل آسیب‌ها، آفت‌های محیطی و هجوم بیماری‌های مختلف به آنها شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر با خشکی زاینده‌رود و از بین رفتن شریان مادی‌ها، بخش عمده‌ای از باغات و مزارع شخصی مردم در معرض خطر قرار گرفته است.

وی افزود: با هدف تسهیل بحران کم‌آبی و خشکسالی در شهر، استفاده از ظرفیت پساب شهری، کاشت درختان مقاوم به کم‌آبی، اصلاح و توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای و استقرار گشت‌های حفاظت از فضای سبز، از جمله اقداماتی است که در دستور کار مدیریت طرح ساماندهی ناژوان قرار دارد.

قائلی با اشاره به وجود مراکز گردشگری ناژوان در حاشیه رودخانه، گفت: خشکسالی رودخانه در سال‌های اخیر استقبال مردم و گردشگران از مراکز ناژوان را نیز تحت تأثیر قرار داده است و جلوه‌های زیبای هم‌نشینی مراکز گردشگری و ساحل زیبای رودخانه را از بین برده است.

وی با اشاره به استقبال شبانه‌روزی شهروندان در مدت جاری بودن رودخانه از پارک جنگلی ناژوان، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها و شهروندان علی‌رغم برودت هوا حتی تا پاسی از شب در این مجموعه به تماشای رودخانه می‌نشینند که این شرایط گواه لزوم جریان دائمی زنده‌رود برای احیای ناژوان است.

کد خبر 555186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.