بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

پیش بینی می‌شود بیت کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار افت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار و ۹۹۷ دلار؛ کاهش ۳.۱۰ درصدی
  • ETH اتریوم دو هزار و ۸۹۴ دلار؛ کاهش ۵.۸۲ درصدی
  • BNB بایننس‌کوین ۳۹۴ دلار و ۸۰ سنت؛ کاهش ۴.۸۳ درصدی
  • ADA کاردانو یک دلار و پنج سنت؛ کاهش ۷.۹۳ درصدی
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت؛ کاهش ۶.۵۲ درصدی
  • XRP ریپل ۷۵ سنت؛ کاهش ۷.۵۶ درصدی
  • DOT پولکادات ۱۸ دلار و ۳۹ سنت؛ کاهش ۴.۲۴ درصدی
  • SOL سولنا ۹۳ دلار و ۷۸ سنت؛ کاهش ۱۰.۴۴ درصدی
  • Avalanche اوالانچ ۸۰ دلار و ۲۱ سنت؛ کاهش ۹.۵۷ درصدی
  • Tera ترا ۴۹ دلار و ۵۸ سنت؛ کاهش ۶.۸۵ درصدی
  • Shiba ino شیبا این و ۰۰۰۰۲۸/۰ دلار؛ کاهش ۹.۸۳ درصدی
  • Polygon پالیگان ۱.۶۶ دلار؛ کاهش ۱۰.۷۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی می‌شود بیت کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار افت کند. در خصوص توانایی بازگشت یا ریزش بیشتر مجدد در این سطح تحلیل ارائه خواهد شد.

بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۳۲ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۵۹ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۲۱ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۶ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۵۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمز ارزها: هزار و ۸۶۲ میلیارد دلار (۱.۸۶۲ تریلیون دلار)

بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

کاهش شش واحدی شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۴۴ واحد بود که نشاندهنده ورود از منطقه طبیعی به منطقه ترس است.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

بانی فایننس و کیوبیت به سازمان غیرمتمرکز خودگردان تبدیل می‌شوند

بانی فایننس در پست رسمی خود در مدیوم اعلام کرد که سرقت ۸۰ میلیون دلاری از کیوبیت (Qubit)، مانع از فعالیت این تیم در مقیاس کامل شده است، بنابراین تیم توسعه بانی فایننس (Bunny Finance) و کیوبیت تصمیم گرفته است که پروتکل خود را منحل و آن را به سازمان غیرمتمرکز خودگردان یا دائو (DAO) تبدیل کند.

پذیرش اتریوم به اوج جدیدی رسید

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط اینتودبلاک (IntoTheBlock)، تعداد آدرس‌هایی که بین ۰.۱ و ۱ اتریوم نگهداری می‌کنند به اوج تاریخی جدیدی رسیده است. افزایش تعداد کیف پول‌های نسبتاً کوچک یکی از چندین شاخص‌های پذیرش است که می‌تواند حاکی از آن باشد که اتریوم در حال تبدیل به یک دارایی مورد استفاده گسترده است. بر اساس این داده‌ها، تعداد آدرس‌های کوچک اتریوم از شروع سال ۲۰۲۱ با رشد ۹۸ درصدی مواجه شده است.

یوتیوب پتانسیل باورنکردنی NFT و وب ۳ را برای محصولات پیش رو تحت نظر دارد

مدیر تولید یوتیوب، نیل موهان، امروز یک پست درباره برنامه‌های آتی این شرکت برای محصولات و ویژگی‌های جدید در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد و همچنین علاقه خود به وب ۳، بلاک چین و NFT را نشان داد. موهان علاوه بر ویژگی‌های جدید پیش روی این پلتفرم، به ادغام وب ۳ و همچنین پتانسیل NFT اشاره کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد تا روابط عمیق‌تری با طرفداران خود ایجاد کرده و از محتوای یوتیوب درآمد بیشتری کسب کنند.

لانچ پد یونیکس اولین بازی تریپل ای خود را لیست می‌کند

انجمن بازی‌های بلاک چینی یونیکس، لانچ پد IGO خود را راه‌اندازی کرد و اکنون آماده راه‌اندازی اولین بازی تریپل ای خود، کارماورس (Karmaverse)، است. کارماورس پلتفرمی متاورسی است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این پلتفرم همچنین شامل آواتارهای NFT و NFTهای عمومی است و از توکن KARMA به عنوان ارز اصلی خود استفاده می‌کند. در زمان راه‌اندازی، قرار است درمجموع ۳ میلیون توکن کارماورس با ارزش کل بازار ۱٫۵ میلیون دلار منتشر شود. لانچ پد یونیکس پس از لیست شدن بازی، فروش عمومی ۱ میلیون توکن را به قیمت ۰٫۵ دلار آغاز خواهد کرد. سرمایه‌گذاری در این پلتفرم از طریق توکن بومی یونیکس (UNIX) انجام خواهد شد.

اونلی‌فنز از قراردادن NFT مبتنی بر شبکه اتریوم به‌عنوان تصاویر پروفایل پشتیبانی می‌کند

بر اساس گزارش اخیر رویترز، شبکه اجتماعی اونلی‌فنز (Onlyfans) قرار است از قراردادن توکن‌های غیرمثلی (NFT) ساخته شده بر روی شبکه اتریوم به‌عنوان تصاویر پروفایل کاربران پشتیبانی کند. بر اساس گزارش منتشر شده، این شرکت طی دو ماه گذشته در حال کار بر روی این ویژگی بوده است. مدیرعامل اونلی‌فنز، امی گان می‌گوید که پشتیبانی از این ویژگی تنها اولین قدم برای کشف نقشی است که توکن‌های غیرمثلی می‌توانند در پلتفرم ما ایفا کنند.

صرافی بیتسو فعالیت خود را در کلمبیا آغاز می‌کند

بیتسو (Bitso)، صرافی بزرگ ارز دیجیتال در آمریکای لاتین و شرکت دستیار کیف پول ارزهای دیجیتال السالوادور، راه‌اندازی رسمی فعالیت‌های خود را در کلمبیا اعلام کرد. این صرافی به عنوان بخشی از استراتژی توسعه فعالیت در کلمبیا، امیلیو پاردو، مدیر اجرایی سابق مسترکارت را به عنوان مدیر زیرمجموعه خود در کلمبیا انتخاب کرده است. نهاد نظارت مالی کلمبیا (SFC) مجوز فعالیت در لا آرنرا (la Arenera)، چارچوب نظارتی سندباکس و برنامه آزمایشی ارز دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۱، را به بیتسو اعطا کرد. تحت این چارچوب، بیتسو در سال ۲۰۲۱ با همکاری بانک تجاری بانکو د بوگوتا (Banco de Bogotá)، ارائه خدمات صرافی را آغاز کرد. گفتنی است که بیتسو، اکنون به طور رسمی در آرژانتین، برزیل، السالوادور و کلمبیا فعالیت می‌کند.

غول پردازش ابری سیل‌فورس در حال ساخت یک پلتفرم NFT است

طبق گزارش‌ها، سیل‌فورس (Saleforce)، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری مبتنی بر پردازش ابری جهان، در حال کار بر روی پلتفرم توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود به نام «ان‌اف‌تی کلود» (NFT Cloud) است. بر اساس گزارش منابع خبری نزدیک، مدیران شرکت سیل‌فورس، مارک بنیوف و برت تیلور برنامه‌های این محصول جدید را روز چهارشنبه در جریان یک رویداد فروش بین کارمندان شرکت خود افشا کردند. آنها در این نشست دیدگاه خود را در مورد یک سرویس ابری توکن‌های غیرمثلی به اشتراک گذاشتند؛ سرویسی که هنرمندان را قادر می‌سازد تا محتوای خود را تولید کرده و آنها را در بازارهای توکن‌های غیرمثلی عرضه کنند.

رونمایی از تلفن هوشمند پرچم‌دار جدید سامسونگ با کیف پول و فضای ذخیره‌سازی برای ارزهای دیجیتال

شرکت سامسونگ جدیدترین تلفن هوشمند پرچم‌دار خود را که دارای امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال به کمک کیف پول است، رونمایی کرد. این غول فناوری کیف پول سامسونگ ولت (Samsung Wallet) را به همراه تلفن هوشمند جدید گلکسی S۲۲ اولت را در رویداد مجازی خود رونمایی کرد. این کیف پول به گونه‌ای تبلیغ و معرفی شد که می‌تواند محصولات دیجیتال پیچیده‌ای مانند ارزهای دیجیتال را کاوش کرده و به آنها دسترسی پیدا کند.

این کیف پول دیجیتال همچنین می‌تواند به شکل امنی مدارک شخصی از کارت‌های شناسایی تا کلید دیجیتال منزل و خودرو، کارت‌های بانکی و اعتباری را نگهداری کند. این کیف پول پرداخت امن با پلتفرم پرداخت همین شرکت، یعنی سامسونگ پی (Samsung Pay) کار خواهد کرد. گفتنی است این کیف پول در رقابت با کیف پول اپل است که اطلاعات شخصی را به صورت امن ذخیره می‌کند؛ اما کیف پول سامسونگ با فعال کردن امکان ذخیره‌سازی و پرداخت با ارزهای دیجیتال روی تلفن هوشمند جدید، یک قدم از رقیب پیشی گرفته است.

تعداد تراکنش‌های شبکه کاردانو رکورد جدیدی را ثبت کرد

مجموع تراکنش‌های شبکه کاردانو امروز از مرز ۳۰ میلیون واحد فراتر رفت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. تعداد قراردادهای هوشمند در حال اجرا بر روی شبکه کاردانو از زمان اجرای هاردفورک آلونزو در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) به‌سرعت در حال افزایش بوده و تا پایان ماه ژانویه به ۱,۰۰۰ قرارداد رسیده است؛ به همین دلیل تعداد تراکنش‌های این شبکه نیز از همین روند پیروی کرده و پیوسته رو به افزایش است.
بر اساس داده‌هایی که گوگل دیتا استودیو به اشتراک گذاشته، بلاک چین کاردانو تاکنون تعداد ۳۰.۴ میلیون تراکنش را پردازش کرده است. همچنین تعداد کیف پول‌های کاردانو اکنون به بیش از ۱.۱ میلیون آدرس رسیده است.

طرح نماینده پارلمان کانادا برای تشویق رشد بخش ارزهای دیجیتال

میشل رمپل گارنر، عضو مجلس عوام کانادا طرحی ارائه کرده که به دولت پیشنهاد می‌کند تا چارچوبی برای تشویق رشد بخش ارزهای دیجیتال در این کشور ایجاد کند. این نماینده پارلمان پیشنهاد کرده که کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا با کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال مشورت کند تا چارچوب نظارتی با هدف تقویت نوآوری ایجاد کند.

این طرح همچنین وزیر دارایی را ملزم می‌کند که تا مدت زمان سه سال پس از تصویب درباره این چارچوب گزارش بدهد و لوایح قانونی را به مجلس معرفی کند. در متن طرح گارنر آمده است: «دارایی‌های ارزهای دیجیتال پتانسیل اقتصادی و نوآوری قابل توجهی برای کانادا دارند. این چارچوب قانونی باید بر کاهش موانع ورود به بخش دارایی‌های دیجیتال و در عین حال، محافظت از افرادی که در این بخش فعال هستند و به حداقل رساندن بوروکراسی تمرکز کند.»

کاردانو در صرافی ژاپنی بیت‌پوینت پرو لیست شد

صرافی ژاپنی ارزهای دیجیتال بیت‌پوینت پرو (Bitpoint Pro) اعلام کرد که از روز پنجشنبه توکن کاردانو برای معاملات در این پلتفرم دردسترس خواهد بود. بیت پوینت اولین صرافی ژاپنی بود که کاردانو را به فهرست معاملاتی خود اضافه کرد. گفتنی است که پلتفرم‌های معاملاتی ژاپنی به‌دلیل الزامات مقرراتی سخت‌گیرانه، برای افزودن این توکن به فهرست معاملاتی خود مردد هستند.

تزوس به طور رسمی اسپانسر باشگاه منچستر یونایتد شد

باشگاه منچستر یونایتد انگلستان امروز به صورت رسمی تأیید کرد که مطابق آنچه در گزارش‌های غیررسمی روزهای گذشته آمده بود، قرارداد همکاری جدیدی با شرکت بلاک چین تزوس امضا کرده است. بلاک چین تزوس قرار است سالیانه ۲۷ میلیون دلار بپردازد تا لوگوی خود را بر روی کیت‌های تمرینی باشگاه منچستر یونایتد درج کند و جایگزین شرکت خدماتی مالی Aon شود که قراردادش با این تیم در پایان فصل گذشته به پایان رسیده بود.

قانون‌گذار کانادایی لایحه‌ای برای تشویق رشد ارزهای دیجیتال معرفی کرده است

میشل رمپل گارنر (Michelle Rempel Garner)، عضو مجلس عوام کانادا، لایحه‌ای برای تشویق رشد صنعت ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. در این لایحه، گارنر از وزیر دارایی کانادا خواسته است که یک چارچوب ملی مشخص برای تشویق رشد بخش دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند و با افراد شاغل در این بخش مشورت نماید. طبق توضیحات او، مقامات دولتی کانادا در حال سیاست‌گذاری دارایی‌های دیجیتال هستند اما هنوز بسیاری از قانون‌گذاران با دارایی‌های دیجیتال، کارکرد آنها یا پتانسیل آنها برای رشد اقتصادی آشنا نیستند.

یک کاربر ردیت ۱۰۰ دلار بیت کوین را تا سال ۲۱۲۲ مخفی کرد

علی‌رغم اینکه بازار ارزهای دیجیتال به‌دنبال آرامش است، جامعه خلاق بیت کوین همیشه دلیلی برای سرگرم‌کردن دیگران دارند. یک کاربر شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) دیروز ۱۰۰ دلار بیت کوین را در کتابخانه‌ای در اروپا مخفی کرده است. این کاربر ۰.۰۰۳ بیت کوین معادل ۱۰۰ دلار را در یک آدرس جدید همراه با یک نامه و کلید خصوصی و عمومی آن را در پاکتی گذاشته و در یکی از کتابخانه‌های قاره اروپا مخفی کرده است تا ۱۰۰ سال بعد به نوادگان او تحویل داده شود. به گفته برخی از کاربران ردیت، با وجود اینکه ارزش این مقدار بیت کوین در حال حاضر زیاد نیست، ۱۰۰ سال بعد ممکن است ارزش بالایی داشته باشد. این مبلغ ۱۰۰ سال آینده مانند این است که امروز کسی ۹۷٬۰۰۰ بیت کوین یا کل بیت کوین‌های هک شده صرافی بیت‌فینیکس را در محلی پیدا کند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازگشت بیت‌کوین به محدوده ۴۱ هزار دلار

کد خبر 555122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.