بازار خودرو در رکود مطلق قرار گرفته‌ است

یک کارشناس خودرو گفت: بازار خودروی ایران، اکنون در رکود مطلق قرار گرفته و همه مردم می‌دانند نوسانات دلار ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو ندارد و ناشی از تورم بخشی است.

فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأثیر کاهش قیمت دلار بر افزایش عرضه خودرو در بازار، اظهار کرد: بازار خودروی ایران اکنون در رکود مطلق قرار گرفته و همه مردم می‌دانند نوسانات دلار ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو ندارد و ناشی از تورم بخشی است.

وی افزود: با توجه به اینکه افزایش قیمت دلار نشان‌دهنده سیاست‌های پایه پولی کشور است، هر گاه قیمت دلار افزایش می‌یابد، کشور به پیشواز تورم حرکت می‌کند؛ همین موضوع منجر به افزایش قیمت در بازارهای مالی می‌شود.

این کارشناس خودرو گفت: کاهش دلار در روزهای اخیر بیشتر ناشی از فشار دستوری برای تعدیل نرخ ارز و عرضه گسترده ارزهای صادراتی در بازارهای رسمی است و پایدار نخواهد بود. همچنین بخشی از بازارهای مالی ایران در انتظار خبرهای خوب برجام، روند مثبت را در پیش گرفته است.

زاوه اضافه کرد: اگر قرار باشد برجام فقط یک قرارداد دوساله باشد و همه‌گیر نباشد، مؤثر نیست و تأثیر چندانی در شرایط اقتصادی کشور نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تورم داخلی ایران با برجام حل نخواهد شد؛ تا زمانی که سیاست‌های کلان انضباط مالی تثبیت نشده و نهادهای حاکمیتی در شکل‌های مقیاس‌پذیر کوچک نشود، نمی‌توان منتظر کاهش تورم بود.

کد خبر 555109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.