سهم ۳۸ درصدی مناطق حاشیه‌ای از بودجه ۱۴۰۱

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه ۱۴۰۱ سهم حاشیه شهر به ۳۸ درصد رسیده است و از شهردار نیز تعهد گرفته‌ایم که این اعتبارات را تخصیص صددرصدی داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی با اشاره به حوزه شهر و مدیریت شهری، اظهار کرد: وظیفه شورای اسلامی شهر و شهرداری، تأمین محیط زیست سالم شهری برای عموم شهروندان، در تمام سطح شهر است؛ در فرآیند تاریخی مدیریتی، بخشی از شهر به عنوان مرکز و بخشی دیگر به عنوان حاشیه تلقی شده است.

وی افزود: بر اساس قانون هر نقطه‌ای که در محدوده شهری قرار گیرد، جو شهر است و حاشیه و متن در آن معنا ندارد، اما فاصله میان مرکز و حاشیه شهر آن چنان زیاد شده که امروز به ناچار باید کمیسیونی در شورای اسلامی شهر برای پرداختن ویژه به مسائل حاشیه شهر داشته باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که جبران فاصله بین حاشیه و متن اصلی شهر مستلزم این است که چندین سال بخش عمده منابع شهر را در اختیار این مناطق قرار دهیم، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ سهم حاشیه شهر به ۳۸ درصد رسیده و از شهردار نیز تعهد گرفته‌ایم که این اعتبارات را تخصیص صددرصدی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال پیش رو مناطق کم‌برخوردار شهر را به لحاظ سیما و منظر و خدمات شهری دچار تحول بنیادین خواهیم کرد و نسبت به این مهم تعهد می‌دهیم.

ناصحی تاکید کرد: تمام موضوعات مطرح شده در جلسات کمیسیون و صحن علنی باید پیوستی از مناطق کم‌برخوردار داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز با مسئله و معضل اساسی اجتماعی به نام معتادان متجاهر روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: این موضوع در حدی طی سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته که امروز حتی سالن‌های ورزشی شهرداری به ساماندهی این افراد اختصاص یافته است؛ در حالی که این زیرساخت باید به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اختصاص یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در برنامه مدیریت شهری برای شناسایی استعدادهای ساکن در حاشیه شهر و ارتقای توانمندی آنها توجه شده است، این برنامه‌ها برای هشت پهنه شهری برنامه‌ریزی شده تا با مشارکت پیشکسوتان ورزشی و استعدادیابی آنها باعث نشاط، رشد و پیشرفت ورزش در حوزه‌های مختلف شویم.

کد خبر 555105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.