نورصالحی: بسته شدن جریان زاینده‌رود دردآور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که بسته شدن جریان زاینده‌رود دردآور است، گفت: تمدن اصفهان حول زاینده‌رود شکل گرفته است و پرآبی این رودخانه باعث نشاط مردم شهر می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد نورصالحی در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال‌تایمز در خصوص مشکلات موجود در شهر اصفهان، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه اصفهان را به شهری برخوردار می‌شناسند، اما مشکلات متعددی از جمله کمبود آب، آلودگی هوا و توسعه کشاورزی بدون در نظر گرفتن شرایط موجود و توسعه صنایع آلاینده در این کلان‌شهر وجود دارد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی شورای ششم گفت: کم‌آبی و خشکسالی، آلودگی هوا و بحث‌های زیست محیطی، لزوم توجه به گردشگری، رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و ضعیف شهر و با توجه به جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری غیربومی و مهاجر، چالش مهاجرت از جمله چالش‌های پیش‌روی شورای ششم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و استقرار صنایع دانش‌بنیان راهکار برون‌رفت از مشکلات موجود شهر است، گفت: از سویی دیگر اصفهان با دارا بودن ۱۷ شهر خواهر خواندگی، قصد دارد مراودات خود را با این شهرها توسعه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات کشاورزان یک هشدار برای مسئولان بود، گفت: کشاورزان می‌خواستند خواسته خود را شفاف‌تر بیان کنند، آنها صنف دارند و صنف آنها با دولت در حال مراوده و حرکت جهت حل مشکلات پیش آمده است، یک بخش از مشکلات فعلاً حل شده است.

نورصالحی با بیان این که بسته شدن جریان زاینده‌رود دردآور است، تصریح کرد: تمدن اصفهان حول زاینده‌رود شکل گرفته است، پرآبی این رودخانه باعث نشاط مردم شهر می‌شود.

وی در خصوص نحوه مدیریت آب در اصفهان، گفت: ظرفیت دریاچه سد زاینده رود ۱.۵ میلیون مترمکعب آب است، اکنون آب دریاچه کم شده است و اولویت آب منطقه‌ای اصفهان در ابتدا به آب شرب سپس به صنایع وابسته به آب که قطع آب یعنی تعطیلی این صنایع و اولویت سوم نیز به کشاورزی و محیط زیست اختصاص داده شده است، البته در این اولویت‌بندی‌ها درباره بحث‌های زیست محیطی و جاری بودن آب در زاینده‌رود نظراتی داریم و برای ما مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم حرکت به سمت کشاورزی مدرن، تصریح کرد: از یک طرف با شرایط و تغییرات اقلیمی و از یک بعد دیگر با افزایش جمعیت روبه‌رو هستیم. خواست ما از دولت مرکزی این است که به کشاورزی برای تغییر شرایط کشت و ایجاد کشت گلخانه‌ای کمک کنند، چرا که کشت گلخانه‌ای یک‌دهم کشت سنتی مصرف آب دارد، دولت مرکزی هم به حساسیت این موضوع در اصفهان پی برده است و مشکلات کشاورزان کاهش می‌یابد.

وی در خصوص تأثیر تحریم‌های آمریکا بر روی اقتصاد شهر، گفت: تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است، اما پایان فعالیت‌ها نیست و اقرار سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به انزوای آمریکا، یک اقرار رسمی است، قطعاً به دانش‌های داخلی و صنایع داخلی می‌پردازیم و امروز از گردنه‌های سخت تحریم عبور کرده‌ایم و اثرات آن را کاهش داده‌ایم.

کد خبر 555075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.