تنها نماینده اسکی صحرانوردی ایران هشتادوچهارم شد

دانیال ساوه‌شمشکی، تنها نماینده ایران در المپیک زمستانی از بین ۹۷ ورزشکار در جایگاه هشتادوچهارم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اتفاق‌های رقم‌خورده برای پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی و مثبت شدن تست حسین ساوه‌شمشکی برای دومین‌بار، تعداد نمایندگان ایران در چین از سه به دو کاهش پیدا کرد. ایران که دو نماینده در اسکی آلپاین و یک نماینده در اسکی صحرانوردی داشت، حالا پس از رقابت عاطفه احمدی در روز بیستم بهمن‌ماه امروز نوبت به دانیال ساوه‌شمشکی رسید تا در آوردگاه المپیک زمستانی با رقبایش دیدار کند.

در رقابت‌های اسکی صحرانوردی ۱۵ کیلومتر کلاسیک مردان در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، دانیال ساوه‌شمشکی تنها نماینده ایران در این بخش به رقابت با دیگر اسکی‌بازان پرداخت. ۹۹ ورزشکار در فهرست اولیه این رقابت‌ها قرار داشتند که ۹۷ نفر از آن‌ها کار خود را آغاز و ۹۵ نفر از خط پایان عبور کردند. دانیال ساوه‌شمشکی مسیر مسابقه را در زمان ۴۷ دقیقه و ۲۶ ثانیه طی کرد و در جایگاه هشتادوچهارم قرار گرفت. در این مسابقه ایوو نیسکانن از فنلاند با زمان ۳۷ دقیقه و ۵۴ ثانیه و هشت صدم ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفت.

قرار بر این بود حسین ساوه‌شمشکی سومین نماینده ایران باشد که در این رویداد شرکت کند؛ اما مثبت شدن تست دوپینگ وی باعث شد تا کار نمایندگان ایران در بیست و چهارمین دوره المپیک زمستانی با رقابت دانیال ساوه‌شمشکی به اتمام برسد.

کد خبر 555033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.