کتیبه معرفی آیت‌الله خادمی و شهید حاج حسین خرازی نصب شد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از نصب کتیبه معرفی آیت‌الله خادمی و شهید حاج حسین خرازی ابتدای کوچه منتهی به منزل محل سکونت این مفاخر خبر داد.

میثم بکتاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این کتیبه‌ها و یادمان‌ها به منظور پاسداشت مقام شهیدان، مفاخر و مشاهیر اصفهان و معرفی این شخصیت‌ها در معابر شهر نصب می‌شود که البته محل قرارگیری دو کتیبه جدید در کوچه منتهی به محل سکونت این بزرگواران جانمایی شده است.

وی افزود: مراحل مطالعه، ارائه پیشنهاد و سفارش اجرا توسط واحد زیباسازی اداره خدمات شهری منطقه یک صورت پذیرفته که به منظور یکپارچه بودن المان‌های شهری تحت نظارت سازمان زیباسازی طراحی و ساخته شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه آیت‌الله سیدحسین خادمی در سوم شعبان سال ۱۲۸۰ هجری شمسی در شهر اصفهان و در خاندان علم و تقوا چشم به جهان گشود و در خیابان چهارباغ پایین زندگی می‌کرد، افزود: این عالم وارسته پس از فراگیری خواندن و نوشتن، علوم حوزوی را نزد علمای بزرگ حوزه علمیه اصفهان آغاز کرد، سپس برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به نجف رفت.

وی با تاکید بر اینکه تألیفات سیدحسین خادمی در فقه و کلام شامل رهبر سعادت یا دین محمد، رساله‌ای در لباس مشکوک، دست‌نوشته‌ای در مباحث منطق است، ادامه داد: سیدحسین خادمی در بیستم اسفند ۱۳۶۳ شمسی درگذشت و در مشهد به خاک سپرده شد.

بکتاشیان با بیان اینکه شهید حاج حسین خرازی دهکردی، سال ۳۶ در خیابان آیت‌الله زاهد واقع در منطقه یک شهرداری در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، گفت: این شهید والامقام فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در دوران جنگ عراق و ایران بود و در فرونشاندن غائله گنبد و ترکمن صحرا و در آزادسازی شهرهای دیوان دره، سقز، بانه، مریوان و سردشت از دست افراد مسلح، نقش مؤثری داشت.

وی افزود: شهید حسین خرازی با وقوع انقلاب ۱۳۵۷، درگیر فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی و مبارزه با مخالفان شکل‌گیری جمهوری اسلامی در داخل کشور بود و به خاطر روحیه نظامی و استعدادش در این زمینه، مسئولیت‌هایی را نیز در اصفهان پذیرفت، همچنین با آغاز فعالیت مخالفان نظام جمهوری اسلامی در گنبد، مأموریتی به آنجا داشت.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان این که شهید خرازی در جنگ ایران و عراق در کردستان حضور داشت و پس از یک سال فعالیت در کردستان، راهی منطقه جنگی جنوب شد، گفت: شهید خرازی در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر ۴، والفجر ۸ و بدر حضوری فعال داشت و در عملیات خیبر با برخورد ترکش، دست راست خود را از دست داد، اما پس از مدتی به صحنه نبرد بازگشت و سرانجام در روز هشتم اسفندماه ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به مقام والای شهادت رسید؛ پیکر این شهید در قطعه شهدای کربلای ۵ گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

کتیبه معرفی آیت‌الله خادمی و شهید حاج حسین خرازی نصب شد

کتیبه معرفی آیت‌الله خادمی و شهید حاج حسین خرازی نصب شد

کد خبر 555011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.