عزم کانادا برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در حل بحران‌های شهری

راجرز، شرکت مخابرات و رسانه‌های گروهی کانادایی که در زمینه ارائه خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه و همچنین دسترسی به اینترنت فعالیت می‌کند در نظر دارد از این پس با بهره‌مندی از اینترنت اشیا، خدمات بیشتری را در اختیار مردم شهر قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر روز بر خواسته‌های مردم از مدیران در راستای بهبود خدمات شهری افزوده می‌شود و این در حالی است که همواره پیشرفت‌های قابل توجهی در تکنولوژی به چشم می‌خورد. مدیران شرکت کانادایی راجرز اخیراً تصمیم گرفته‌اند با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های اینترنت اشیا و استراتژی‌های شهر هوشمند خدمات خود را فراتر از اینترنت و شبکه تلفن همراه گسترش دهند و در زمینه نصب سنسورهای تشخیص چکه آب و ابزارهای هوشمند کنترل ترافیک نیز فعالیت کنند.

تحقیقات انجام شده توسط اعضای این گروه حاکی است که شهرهایی با بیشترین بهره‌مندی از استراتژی‌های هوشمند قادر خواهند بود در مقابل بحران‌های امروز و آینده، واکنش‌های اثربخش‌تری از خود نشان دهند. علاوه بر این، فناوری هوشمند در شهرها و زیرساخت‌ها می‌تواند کارآمدی مناطق را افزایش دهد ضمن این که به ذخیره ۷۰ درصدی هزینه‌های شهری منجر می‌شود و مهم‌تر اینکه مزایای زیست‌محیطی زیادی را برای شهر و شهروندان به ارمغان می‌آورد.

عزم کانادا برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در حل بحران‌های شهری

بدون شک در آینده، فناوری‌های دیجیتال نقش بسیار مهمی در طراحی شهری و پایداری جوامع، خواه در شهرک‌ها یا کلان‌شهرها، ایفا خواهد کرد که در این میان، بهره‌مندی از اینترنت اشیا می‌تواند خدمات بهتری را در اختیار شهرنشینان قرار دهد و مناطقی هوشمندتر، ایمن‌تر و کارآمدتر برای نسل‌های بعدی به وجود آورد.

بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که چالش‌های مالی، زیست‌محیطی و اجتماعی امروز همچنان ادامه خواهد داشت و نسل‌های آینده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد که این رویداد، افزایش اهمیت توسعه و تقویت قابلیت‌های دیجیتالی جدید را به تصویر می‌کشد. این افراد همچنین بر بهره‌مندی بیشتر از اینترنت اشیا و سنسورهای دیجیتالی برای کنترل ترافیک خودرویی و انسانی یا کشف محل دقیق چکه کردن آب تاکید می‌کنند که می‌تواند نقش مهمی در تسهیل و تسریع ارائه راه حل‌ها ایفا کند.

اعضای شرکت راجرز نیز در نظر دارند بهره‌مندی هر چه بیشتر از تکنولوژی اینترنت اشیا را برای مدیریت هوشمند آب، پارک هوشمند وسایل نقلیه، نظارت بر ترافیک، مدیریت ناوگان حمل‌ونقل و ایجاد سازه‌های هوشمند در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

کد خبر 555008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.