فتح قرن ۱۵ با مرکب انقلاب‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، بیست‌وسوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «امید ما به شرق و غرب کشور است‌» به بررسی اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور پرداخت و نوشت: سه سال گذشت؛ سه سال از شروع چله دوم عمر تازه ایران جوان و بیانیه مهم «گام دوم» که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل‌الخطابی برای ملت و دولت بود، گذشت و همچنین سه سال از همان روزی گذشت که امریکایی‌ها می‌گفتند ملت ایران آن را نخواهد دید. ملت رشید ایران روز گذشته، ۴۳ سالگی انقلاب خود را در شهرها، روستاها، مناطق عشایری و مرزنشین جشن گرفت تا گذر از روزهای سخت دوران طاغوت، سال‌های دفاع مقدس و دوران جنگ اقتصادی تحمیلی را یادآور باشد که «ان تنصرواالله ینصرکم…: اگر {دین} خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند» و شانه به شانه در آستانه مسیر روشنی قرار بگیرد که می‌خواهد همچون روزهای نخست انقلاب، استقلال، آزادی و عدالت را فریاد بزند و برای حفظ دستاوردها و جهش به سمت قله‌ها عزم خود را جزم نماید: «…و یثبت اقدامکم: … و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.»

این ملت به خوبی می‌داند که هیچ راهی جز «اتحاد برای قوی شدن» ندارد و برای مشکلاتش جز با توکل بر خدا و دست توانای خود، حلال دیگری نخواهد یافت. چه آنکه رئیس‌جمهور همین مردم روز گذشته گفت: «امیدمان به خداست؛ امیدمان به خوزستان، به خراسان، به آذربایجان، شرق، غرب، شمال و جنوب کشور است و هرگز امید به وین و نیویورک نداریم. همه عزیزان که دغدغه انقلاب و نظام را دارند، بدانند ما به آینده بسیار امیدواریم، نه امیدواری در شعار. محضر مقام معظم رهبری حفظه‌الله‌تعالی عرض کردم که هر روز که در این دولت حضور دارم، ظرفیت‌ها، حمایت مردم، نیروهای مصمم جوان و فرهیختگانی که دلسوز به انقلاب و نظامند را می‌بینم و امیدم به آینده بیشتر و بیشتر می‌شود.»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن ۵۷ در مصلای تهران با طرح این پرسش که چطور جلوه قدرت الهی در یک روز از غیر مجاری عادی آن روز را روز خدا می‌کند؟ گفت: روز بیست‌ودوم بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم‌الشأن‌مان بود. قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و با اعتماد به نفس به میدان بیاید و حکومتی را که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر است، کنار بزند و با اراده خود حکومتی به نام دین و ارزش‌های الهی برپا کند. این دست قدرت لایزال الهی بود. رئیسی با تأکید بر اینکه «عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی» باید دقیق شناخته شود، به بیانات رهبر انقلاب در مورد «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: «جهاد تبیین» از اموری است که بسیار ضرورت دارد و ابعادش همچنان باید بیان شود.

فتح قرن ۱۵ با مرکب انقلاب‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فتح قرن ۱۵ با مرکب انقلاب‌» به بررسی راهپیمایی روز گذشته مردم ایران پرداخت و نوشت: حرکت انقلابی مردم ایران توقف‌ناپذیر و بازگشت‌ناپذیر، اما پیش‌رونده و تکامل‌گرا و تعالی‌گراست. انقلاب اسلامی همچون مرکبی که یک ایدئولوژی الهی را در تاریخ حمل می‌کند، به سوی فتح قرن پانزدهم به پیش می‌رود. انقلاب ما، تک‌تک ساعت‌ها و قطعه‌قطعه مکان‌های موجودیت خود را به تسخیر درمی‌آورد و اجازه ربایش هویت خود را به دیگران نمی‌دهد.

انقلاب اسلامی را چه با مردمش بسنجیم و چه با دشمنانش-که انبوه و قدرتمندند، اما سرشکسته مقابل انقلاب- به شناخت واحدی می‌رسیم. این انقلاب را باید مبنای تئوری‌های جدیدی در انقلاب‌شناسی قرار داد و کالبدشکافی‌های جدیدی در جراحی‌های اندیشه‌ورزانه سیاسی کرد. انقلاب همین حالا بعد از ۴۳ سال و در لحظه ورود به قرن تازه، با همه هست‌ومندهای خود آنچنان که بود و امام بنیان گذاشت، باقی ماند و رمز ماندگاری‌اش همین استقامت در آرمان‌ها شد.

مردم ایران دیروز «سواره» به میدان انقلاب آمدند و جشنی شکوهمند به صفحات تاریخ یادگاری دادند. انقلاب شکوهمند سال ۵۷، روز گذشته با برپایی جشن ۴۳ سالگی خود وارد قرن پانزدهم شد. انقلاب اسلامی ایران اگرچه در سال ۵۷ با فتح دل‌های مردم و به پشتوانه مردم، نظام طاغوت را فرو ریخت، اما اکنون این انقلاب پس از چهار دهه مقابله با تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای ریز و درشت، از عنصر زمان هم عبور کرده و می‌رود تا به عنوان یک تحول بزرگ در تاریخ معاصر قرن پانزدهم را هم فتح کند و نصاب دیگری از ویژگی‌های بی‌بدیل و منحصر به فرد خود را به ثبت برساند.

جشن چهل و سومین سالروز حماسه پیروزی انقلاب اسلامی بر طاغوت زمان در حالی روز گذشته در سراسر ایران اسلامی برگزار شد که اقشار و اقوام مختلف با حضور گسترده در راهپیمایی‌ها و رژه‌های موتوری و خودرویی بار دیگر ایستادگی خود را بر آرمان‌های امام امت (ره) و شهیدان راه حق اعلام کردند. این جشن ملی به‌رغم تمام محدودیت‌ها در حالی برگزار شد که باز هم حیرانی برای جهانی ماند که برای ناامیدی مردم هرچه در توان داشتند به کار بستند، اما استواری مردم و ایستادگی آنان، نقشه‌های بدخواهان را باطل و رویاهایشان را کابوس کرد. امسال دومین سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی متفاوت از گذشته داشت و این بار در شهرهایی که به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا به رنگ قرمز درآمده‌اند، راهپیمایی خودرویی و موتوری جای خود را به سنت همیشگی راهپیمایی‌های مردمی داده است.

در استان‌های مختلف از همان نخستین دقایق آغاز آئین گرامیداشت بیست‌ودوم بهمن مردم ولایتمدار از هر قشر، قومیت و مذهبی تلاش کردند با حضور پررنگ در این راهپیمایی بر شکوه معنوی و بصری آن بیفزایند. در راهپیمایی امسال همچون سال‌های گذشته شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فتنه‌گر» از بلندگوهای مستقر در طول مسیر و شرکت‌کنندگان در مراسم شنیده شد. همچنین جمعی از جوانان اقدام به شیشه‌نویسی خودروهای خود با شعارهای انقلابی کردند و در این روز مهم با حضور تماشایی خود در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن با ولایت، آرمان‌های امام راحل، شهدای گران‌قدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.

فتح قرن ۱۵ با مرکب انقلاب‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پنج نسل زیر یک پرچم تماشایی‌ترین جشن انقلاب‌» به بررسی راهپیمایی روز گذشته مردم ایران پرداخت و نوشت: عید انقلاب ۴۳ ساله را دیروز پنج نسل زیر بارش برف و باران جشن گرفتند. انقلاب اسلامی زنده است و بازآفرینی می‌شود. دیروز پنج نسل انقلاب مانند بهمنی بر سر دشمن فرود آمدند. مردم بار دیگر نشان دادند که از انقلاب دست برنمی‌دارند و معارف گرانقدر انقلاب را نسل به نسل منتقل می‌کنند. جمع زیادی از شرکت کنندگان در راهپیمایی امسال، بیست‌ودوم بهمن ۵۷ را اصلاً ندیده‌اند که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی زنده است و بازآفرینی می‌شود.

حضور هوشیارانه و مخلصانه ملت مبارز ایران اسلامی در پدیده بی‌نظیر راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن که هر سال با قوت و قدرت ادامه دارد، امسال هم از سال‌های قبل تماشایی‌تر شد. مردم زیر بمباران تبلیغاتی مسموم دشمن و شرایط ویژه کرونا در هزار و ۵۰۰ شهر و سه هزار روستا به میدان آمدند، عید انقلاب را جشن گرفتند و جنگ روانی دشمن را شکست دادند. با آگاهی و همت و بصیرت به دهان دشمن کوبیدند و حجت را بر همه تمام کردند. با مقتدای انقلاب و آرمان‌هایش تجدید بیعت کردند، نشان دادند به انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی دل بسته‌اند و پای اینها محکم ایستاده‌اند. در حکم فطر، قربان، غدیر و نوروز واقعی رهبر معظم انقلاب چهارم بهمن ۱۳۶۸ در دیدار اقشار مختلف مردم توصیف دقیق و ارزشمندی از این پدیده بی‌همتا بیان داشتند.

کد خبر 555000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.